Grillning…

 

Igårkväll hade jag en del vänner här och vi grillade.

 

 

Köttet hade jag lagt i marinad 5timmar innan.

 

Det blev två såna här långpannor med pommes

 

Det blev 3 såna fat med grillat.
Serverade  sallad med  Grekisk youghurt med vitlök till.

Och till efterrätt gjorde vi

den efterrätten som Tina gjorde i TV.
med grädde,kondenserad mjölk och lemmoncurd med pressad citron.
Den satt som en smäck!

 

Ha en bra söndag!

 

37 tankar om “Grillning…

  1. Vilken fest! Då antar jag att ni hade bra väder…här var uppehåll men det blev lite kylogare ute så vi flyttade in. Kramiz

  2. Hej vännnen!
    Mums vad mycket gott dina vänner och gubbens och dina magar fick igår.
    Den blomstergrejsan är jättefin. Sjysst att den är på hjul. För många år sen så hade jag en fin blomstervagn, var hjul på den så den var lätt att flytta när man skulle dammsuga.
    Inget regn och åska har vi fått än. Men det är så attans kvavt. 20 varma har vi.
    Kram och ha en bra dag

  3. Oj så gott det såg ut.Tinas program missade jag i veckan. Kanske får gå in och kolla receptet…
    Kramen och ha en fin dag♥

  4. Det såg verkligen gott ut 🙂
    Vad trevligt att kunna sitta ute och grilla med sina vänner 🙂
    Igår hade vi verkligen, verkligen varmt här i Stockholm. Hade ni det också i Skåne?

    Kram

  5. Den där efterrätten funderade jag på att göra. Nu är det bara att slå till hör jag. Synd att sommaren är så kort. Svenska folket behöver hitta en vintermaträtt att träffas över. Lika lätt som grillning ska det vara
    Kram

  6. Jag har också sett klart deckaren på fyran efter barnmorskorna,man har mycket att stå i,hehe..
    Även jag knoppar in nu,
    Natti vännen och suss gott
    Pööösss o kram**

  7. Godmorgon i stugan denna måndag! Nu väntar en jobbig arbetsvecka här med jour hela veckan också. Kramiz

  8. Inte behöver du bita sönder kudden vännen, den där snygge godingen till deckare han klarar ju allt vet du väl,haha….hans ögon kan man dåna för..♥
    Kramen och ha en fin dag♥

    • Vad då snygging??? Tittade vi på samma deckare?? OK han har snygga ögon ,men…. håret?? Han borde gå till frisören.. Har satt in nytt inlägg Kramen!

  9. Vi grillade igår (söndag kväll) hos sonen och det var helt fantastiskt…. Den vackraste och varmaste kvällen på hela sommaren. Kram

Lämna en kommentar