Skratt

En hel bok med
skrattbok
5000 skratt för fem spänn !Så mycket kostade den på röda korset.
Det är ju viktigt att motionera de små musklerna !
Här kommer några ni kan motionera till.

Frun läser morgontidningen och säger till sin man:
-Tänk,här står det om en kvinna i ljungby som hittade en enkrona ,
för den köpte hon en lott och vann en resa till Paris.
Det var väl en fantastisk tur?
Maken: – Ja tänk att hitta en enkrona i småland.

*****************************************************
Den rundnätta damen frågar i kiosken
– Om ni möjligen har någon damtidning som inte
lägger sig i hur mycket jag väger.Så vill jag ha den,
************************************************
En granne kommer springande till Olsson och skriker:
-Det är några som plockar någonting på din tomt.
– Ja det har jag sett ,svarar Olsson.
Det är Stockholmare som plockar flugsvampar ,
och jag har inte hjärta att neka dom.

 

Ha en bra dag alla!

 

 

 

 

 

32 thoughts on “Skratt

  1. Sådana böcker borde finnas på recept också, för inget har en mer helande verkan än skratt! 🙂

    Sv: Ja, jag tycker mig själv ha märkt vissa driftstörningar den senaste tiden! :/

  2. Vad härligt till det låga priset 🙂
    Ingen höjdskräck alls 😉
    Jag har velat ang inredningen därute, typ soffor eller bord med stolar. Nu har vi iallafall bestämt oss för bord med stolar. För jag anar att vi kommer att äta ganska ofta där och då är det de alternativet som är bäst.
    Kram

  3. Att skratta stärker immunförsvaret sägs det, och nog blir man pigg och alert av det också..**
    Kram vännen och ha en fin dag♥

  4. Ja det finns många kul historier,en del har man inte hört tidigare..
    Sol och några vita molntussar,+20,3 och ändå är inte solen på termometern än..Haé Bra.

  5. Ett gott skratt förlänger livet.
    Många som borde röra på skrattmusklerna, en del ser ju ut som dom käkat massa citroner.
    Den där magiska kuben den satt fart på hjärnkontoret ser ju lätt ut men att få så alla satt på samma sida var inte det lättaste tur att det var lätt och nåla.
    Ha en bra dag.
    Kramar

  6. Den boken köpte jag för många år sedan men då var den betydligt dyrare minns inte exakt hur mycket.

    Här var det 25 grader i dag, varmt och skönt – hoppas det håller i sig.

    Kram

  7. Duktig tjej som fixade att se Maria Wern, det gjorde jag också. Men nu ramlar ögonen ihop och då vet man vad som gäller..SÄNGEN***
    Natti vännen o suss gott
    Pösssss o kram♥

Kommentera

