Vill inte ha!

Jag  vill inte ha !!! Vad då??
FÄSTINGAR
Det är gott om dom i år.
Så jag var och inhandlade
bärnstenshalsband
2 st Bärnstenshalsband,rosmarin och vitlök.
Bärnstenshalsbandet köpte jag på Teba här i Höör
Var ute på nätet och jämförde och det var samma pris .
Rosmarin och vitlök kokar jag upp,låter svalna
Silar det och slår på sprejflaska
Och töserna och mina ben får en dusch innan vi går ut.
Det har jag gjort ett par år förrut ,och det fungerar.
Allt ekologiskt och bra!

 

Ha en bra dag alla!

24 thoughts on “Vill inte ha!

  1. Vilka bra tips! Jag kollade halsband på Apoteket men de fanns bara för hundar. Jag frågade varför och fick reda på att det finns för kissar också men de är receptbelagda…Konstigt…Kramiz

  2. bärnstenshalsband har jag till Nemo och Sluggo också och jag har läst om det där med rosmarin och vitlök, hur mycket tar du av allt, alltså hur mycket vatten och hur mycket rosmarin och vitlök, måste det sprayas på flera gånger om dagen alltså? jag testar gärna allt möjligt sådant också, vill inte använda mig av de där gifterna inte
    jag tycker att bärnstenshalsbanden i kombination med antifästingsbrickor, fungerar rätt bra, men det blir ju en och annan fästing ändå, får du inte några fästingar alls på dina med den där lösningen?
    kramar

    • Jag tar ung 2msk rosmarin 2 st vitlöksklyfter.½l vatten som får koka upp och sen dra.Jag sprejar på tösernas ben och mina ben när vi går ut.Lycka till! Kram!

  3. Det där ”koket” med rosmarin och vitlök har jag också provat,men Peppe vägrade bli sprayad med det så jag struntade i det. Men bärnstenshalsbanden har jag, och visst fastnar lite fästingar, men dom skrumpnar ihop. Noggrann genomgång av hundarna är ett måste trots allt. Ja även på sig själv….
    Åskan har varit på besök här och några regnskurar, men fy så klibbigt och kvalmigt det är ändå.
    Nu tar vi kväller..
    Kramiz♥

Kommentera

