Från Skrattboken !!

Ni har kanske hört dom förut?
Drängen Gustav går ute på vägen och leder en ko.
En herre i flott bil saktar in och säger skrattande:
jasså du är ute och går med din mor?
Drängen Gustav plirar på den oförskämde och hittar snabbt repliken
– ja, far!
*******************************************************
Den unge damen filosoferar
det spelar ingen roll hur en karl ser ut eller hur gammal han är.
Huvudsaken är att det klappar ett varmt hjärta bakom plånboken
***********************************************************
Ar maken hemma?
Nej han är död sedan 16 år tillbaka .
Folkräknaren ser häpen ut, för runt damen myllrar det av småbarn.
-Men vems är alla småbarnen då?
-Dom är mina -Det är min man som är död -inte jag

Ha en bra dag alla!

 

26 thoughts on “Från Skrattboken !!

  1. Nu får jag ta mig i kragen och lägga mig på riktigt, det gäller bara att komma upp ur soffan..**
    Natti vännen o suss gott…
    Kramiz***

Kommentera

