Släkt träff !!!

Idag kommer Kjells släkt hit.
Vi ska fika .Ulla kjells syster har bakat kakor
och efter fikan så skickar jag dom ut på en runda i skogen
Jag har gjort tipsfrågor,
Sen hjälps vi åt med maten Jag ska göra potatissallad och Karin sallad.
Lars och ann ost och kex
De andra får vara hjälpredor ,med att duka och plocka fram
Ola har tagit på sig ansvaret att grilla köttet  som jag har lagt i marinad kvällen innan.
Så vi får hoppas att vi får tur med vädret !!

 

Ha en bra dag alla!

 

20 thoughts on “Släkt träff !!!

  1. Oj, släktträff hos dig också! Var precis inne hos Hebbe som också varit på släktträff. Visst är det härligt att få samlas och ha det trevligt tillsammans! Kramiz

  2. Tipsfrågor var hurtigt. Vi får värkligen hoppas att vädret blir bra då. Hos mig är det mulet och sisådär, men man kan ju alltid hoppas på…….

    Hejsvejs och ha en fin söndag nu! KRAM!

  3. Bra när man hjälps åt och fördelar sysslorna. Det var skönt på balkongen tidigt i morse, men nu gick jag in för solen gömde sig alltför länge och jag småfrös om mina bara ben. Vad påhittig du är. Tipspromenad. Kul. Det har jag också skickat ut gäster och kompisar på genom åren. En bra kombination av lek, natur och motion. Kör du med priser? Blandar mellan lätta och svåra frågor? Önskar er en trevlig stund tillsammans. Kram Bosse

    • Vi har varmt!!! Jag tog frågorna från nätet. På hjärngympa.se .Bra varierande frågor. Jag kom på en lek som går ut på att dela upp dom i två lag.De ska plocka upp ostbågar/bollar med en stor grilltång lägga i en liten burk..Kram!

  4. Här är det strålande väder +22,5 just nu,innan solen nått termometern,,men det växer upp lite ljusa moln oxå..Nu är de långväga i släkten på väg hemåt efter en riktigt trevlig/mysig familjehelg,,53 mil i bil kan bli lite jobbigt..Hoppas ni oxå får en mysig samvaro..Haé Bra.

    • Det blev lite svalare för en stund sen. Kuvösen städad ,Kaffekoppar framdukade ,kaffet kokt,köttet ligger i marinadnypotatisen kokt. Så nu kan jag ta det lugnt en stund. kram!

  5. Låter som en helmysig dag. Hoppas vädret är med er.
    Ska köpa gummistövlar så jag kan knata i lera och alla fina vattenpölar, om ingen ser mej kanske jag hoppar lite i vattenpölen 🙂
    Den bilen var nästan hel, då skulle du se dom som var krockskade.
    Du den där efterhängsna typen som är mej hack i häl försökte jag gå ifrån, när jag kikar i spegeln så var hon där igen
    Kram

  6. Ni har haft det trevligt ser jag, och det är ju toppen. Men jisses så varmt med 30 grader, jag skulle flutit bort i en liten pöl..***
    Dags att krypa ner i en renbäddad säng,
    Natti vännen o suss gott
    Kram o pösss**

Kommentera

