Recept till den goa tårtan.

tårt

Mazarintårta
500 gr margarin
350 gr socker
4 st ägg
300 gr vetemjöl
2 tsk bakpulver
1½ dl vatten
1½ tsk mandelessens
3 dl Vispgrädde
vaniljkräm(vaniljsocker) ca:85 gr
Margarin röres med socker ,äggen vispas i ett i taget .
Mjöl och bakpulver blandas tillsammans med kokande vatten och essensen
bakas 30-40 min 180 grader.
Bred ett tunt lager smält choklad på kakan.
Vispa grädde och vaniljkräm (vaniljsocker).
Och bred ut på tårtan
Lägg på skivade jordgubbar .
Ät och njut!

Ha en bra dag alla!

26 thoughts on “Recept till den goa tårtan.

  1. Godmorgon i stugan! Smarrig tårta men tiden räcker inte till för bak så jag köper färdiga…Kanske det blir bak någon gång när jag blir pensionär om jag får vara fortsatt frisk. Kramiz

  2. Mums så gott med tårtan,tack för receptet vännen, dig kan man lita på..**
    Nu njuter vi av solen så länge det varar
    Kramar♥

  3. Mums vad goer tårta. Köper aldrig färdig tårta gör alltid själv.
    Tanterna tog säkert åt sig när dom såg min ölburk. Tur att det var vänner bara på Facebook annars hade jag sparkat dom på smalbenen.
    Vi får betala 28 kronor för en liter jordgubbar. Hur mycket får du betala?
    Kram

  4. Jag somnade också i deckaren, Midsomer blir lite långtradig ibland,lätt att somna då..*blink**
    Du det fattades margarin i tårtreceptet, men det fixar du..
    Natti vännen o suss gott
    Pössss o kram**

Kommentera

