Flytt!

Linnea ett av barnbarnen har blivit med lägenhet
så.. nu flyttar trean av fyran .
Linnea m kaffeburk
Hon fick en burk kaffe av mej och kjell
Väluppfostrad tackade hon.
Linnea och pengarna
Sen började hon dra i ett snöre som satt fast i locket
och fick upp tjugor och guldtior fastsatta i snöret!
Nu kan hon köpa vad hon vill till sin nya lägenhet.

Ha en bra dag alla! Tänk på att dricka vatten!

23 tankar om “Flytt!

  1. Mors..En sådan kaffeburk skulle man ha…
    Jag har en sval skön solig morgon +17,9 just nu…
    I dag kanske jag ska besöka en Countryfestival som hålls på Laxön i Älvkarleby..Haé Bra.

  2. Där fick du till det med bra kaffe till tösen.
    Mitt ena barnbarn en kille fick ett nystan garn en jul. Pappan sa att han skulle nysta garnet och fram kom det tjugor, temtiolappar, hundralappar Har en som står och buffar på mej (du vet den där efterhägnsna typen som springer efter en hela tiden) Hon säger glöm inte bort och tacka. Klart jag inte gör det Tack för Grattiset.
    Kramar från mej till dej

  3. Du är oftast påhittig tycker jag, det gäller att se upp lite med dig,hehe..**
    Vilken bra kaffeburks present,perfekt med en extra slant när man ska flytta.Grattis till lägenheten, tänk så roligt att flytta till eget.
    Kramiz♥

  4. Du menar att det finns guldtior i Sverige nu för tiden!
    De fanns inte ”på min tid”. Vi hade 1-öringar, 5-öringar,
    10-öringar, 25-öringar och 50-öringar och 1-kronas mynt.
    Sen blev det sedlar. En jädrans massa öringar som synes.
    En stor Marabour chokladkaka kostade 25 öre, så det det
    hade man inte ofta råd med.

  5. Nu har jag sovit gott häri soffan,ska försöka ta mig till sängen och fortsätta sova..**
    Natti vännen o suss gott
    Kram o pössss***

Lämna en kommentar