Lurendrejeri!

Igår när jag var i Eslöv så möte jag på gatan en ung tjej som rökte
Hon hade ett papper som där stod att hon
var döv och tiggde pengar av mej!
Jag  använda teckenspråk  till henne ,och jag förstod på en gång
att hon var inte döv!
Jag pekade på örat och sa med munnen DÖV?
och sen det internationella tecknet
för pengar.
Hon pekade på pappret och såg rädd ut
Då sa jag högt på engelska Är du döv?
Hon pekade på pappret igen . jag sa :Jag ringer polisen
Och det  hörde och förstod hon.Och hon gick snabbt därifrån.
Tänk! att gå ut och lura människor att man har ett
Handikapp som man inte har.
Jag vet att det är ligor som har
specialiterat sig på sådana tiggerier.
Jag är helt medveten om att det finns
fattiga människor,men hur har de råd med cigaretter??

Ha en bra dag alla!

 

24 thoughts on “Lurendrejeri!

    • Jag blev så arg över att hon hade en ”skylt” som det stod DÖV på. Vi har en kvinna som sitter utanför Konsom som säljer de hemlösas tidning. Hon röker så att man måste gå igenom ett rökmoln innan man kan komma in i affären. Stackars dom som är allergiker .. kram!

  1. Ja det är ett jädrans sätt att tigga på,,det måste vara satt i system detta tiggeri,jag lägger aldrig,kommer aldrig att lägga några pengar till dessa tiggare..Haé Bra.

  2. Tror kanske inte det är samma tjej, men jag råkade ut för samma sak i fjor sommar. Hon stod på parkeringen utanför affären. Jag såg på hennes lista som hon förberett innan. Där skulle man skriva namn, hur mycket man ville skänka och sitt personnummer. Inte katten lämnar man ut sitt personnummer så där hur som helst. Hon fick också väldigt bråttom när jag undrade ifall hon hade legitimation från föreningen hon sa sig företräda. Då var hon inte döv. Kram

  3. Det är jobbigt med alla dessa människor som sitter vid ingångarna till snart alla affärer. Men dom kan ju inte få ihop mycket pengar för det är ju inte nån knappt som ger dom ett endaste korvöre.
    Att luras och påstå att man har ett handikapp är för jäkligt fräckt. Den tjejen hejdade fel person att ”lura” när hon försökte med dig..
    Kram vännen♥

  4. Här sitter dom utanför varje affär, killar som tjejer. Skulle aldrig ge något till dom. Fy dom har ju andra som kommer o hämtar dom med bilar o dom får byta kläder då. Många har fotat det. Kram

  5. Instämmer. Jag tycker att det är sååå synd att dessa människor förstör för de som verkligen behöver pengar och är fattiga.
    Nu ska vi ha en skön helg tycker jag. Kram på dig.

  6. Hejsan. Msåte titta in och se hur du har det. Längesedan nu. HHär har vi haft de som ringt på dörren och haft dessa lappar om att de är döva. Brukar bara skaka på huvudet och stänga dörren. Ha det så bra. Kramen /Birgitta

Kommentera

