ONT!!

I tisdagskväll blev jag förkyld.
hostade ,hostade och hostade hela natten
onsdagen ,torsdagen och  fredagen
Då hade jag så ONT i ryggen den hade låst sig.
…Kunde knappt röra mej!!!
Och smärtorna kom i kramper.
Alvedon hjälpte inte!Det tog bara topparna
Åkte in till lasarettet i Lund på fredagen
Läkarna visste inte vad de skulle ge mej.
Därför jag tål inte morfin eller något med opiater i.
De provade ett ”snällt” preparat som heter
oxynorm som , är syntetisk morfin .
Fick 1 ml lika mycket som en tvååring tål.
Fungerade skapligt ,
men biverkningarna var inte så bra!
Det mesta av smärtorna försvann .
Så jag fick åka hem efter att de hade sett
att jag klarade medicinen.
Så nu är det
spikmatta images
radital images
d
essa två som gäller igen.
Är det någon som har bra förslag?
Tacksam för alla förslag!

 Ha en bra dag alla!

30 thoughts on “ONT!!

  1. Ett varmt bad och om du inte har badkar. Rikta duschstrålen mot det värsta stället. Blir både massage o värme, Krya på dig vännen

  2. Jag har inga bra råd att ge. Själv äter jag ju starka värktabletter och tack o lov så tål jag dom. Men vissa dagar så hjälper inte ens starka tabletter, då får man dra något gammalt över sig.
    Spikmattan gav jag bort, den blev jag inte sams med.Hellre då vetekudden som jag värmer i micron,och akupunktur hos sjukgymnasten.
    Det är tråkigt att du ska ha det så ont, men en sån tur att du tålde den nya medicinen hyggligt.
    Hoppas det fortsätter att gå åt rätt håll för dig nu,
    Kram vännen♥

    • Vetekudde har jag med.men nu har vi kastat micron. Hmmm undrar om man kan värma i ugnen?? Inte alls kul att ha ont och inte kunna vara igång. Det blir mest vila! Kram!

  3. Men din stackare… Tyvärr har jag inga bra förslag. Fast det som fick min ischias att försvinna för typ 100 år sen var en kur med en antiinflammatiorisk medicin som hette Feldén. Att jag kommer ihåg namnet beror på att det påminde om en dåvarande politiker. Passar kanske bra så här på självaste valdagen 🙂

  4. Nu har jag sett klart på valvakan, resultatet blev väl som väntat. Hur detta ska bli återstår att se…
    Natti vännen o suss gott
    Pössss o kram**

Kommentera

