Mysstund !

Vilka fina höstdagar vi har.
Igår var vi ute och njöt av solen
Ulla  och Bella
Vi satte oss på en bänk vid ån och kollade in djurlivet.
Hem fick Ulla gå fritt utan koppel .
Jag fick kalla in Ulla för det  kom det en tjej med en pitbullshane .
Jag är så stolt över ”töserna” De gick så fint sidan om mej.
Jag gör likadant som Cesar (han på TV) och det funkar!
Tjejen hade lite bekymmer men det gick bra
Hon hade ett halsband på honom som sprutade citron.
”tjejerna fick beröm och när vi kom hem godis.

Ha enbra dag alla!

22 thoughts on “Mysstund !

  1. Inga höstfärger här ännu men de kommer nog…för höst är det med bara 6-7 grader på morgonen.
    Pitbullar undviker jag fast jag normalt inte är hundrädd. Kramiz

    • Jag var lite nervös när jag träffade pitbullen ,men jag är så stolt över att jag och ”töserna” klarade av det .Vi har en sån fin höst.. Kram

  2. Vilka fina duktiga hundar du har. Möta en Pitbull är nog inte så kul.
    Nu är det härligt ute, men jag kan ändå inte förlika mig med hösten. Fast vi har sommarvärme kvar och sol och fint så då är jag nöjd ändå.

    Må så gott, har varit lite frånvarande här ett tag men ska försöka komma igång igen nu.

    Kram

  3. Jag älskar ju hösten, fina dagar som vi har nu det är ju toppen. Glödande färger som så sakta börjar komma det är verkligen njutbart.
    Så duktiga tjejer du har som går fint hos dig.Klart dom ska ha belöning då, och en Pitbull som vet var på rangskalan den befinner sig med en ägare som sätter gränser den vara nog så bra. Det gäller alla hundar förresten,speciellt dom som är pyttesmå. Dom kan vara ettrigast…
    Kram och ha en fin dag♥

    • Du kan tro att jag var stolt över mina ”töser# . Jag vet att just såna små hundar som jag har är ettriga och kan trigga varandra. Man måste ha 100% koll på dom.. Kram!

    • Visst var ”flickorna” Duktiga .Man får ha koll på så små hundar för de kan vara bjäbbiga och är de två så triggar dom varandra! kram!

    • Har du aldrig sett hans program?? Se det!!Det hamdlar om ledarskap utan våld.Tex när jag var ute med mina hundar och pitbullen kom bakom oss så kallar jag in mina hundar sidan om mej,iaktar dom Ser jag att de reser ragg eller annat så stöter jag dem nätt i sidan samtidigt som jag säger tsssssDE vet precis vad jag menar. Ja det är svårt att förklara .Mina hundar får tex inte gå ut före mej,jag står still och utsänder energi Fy vad det är svårt att förklara SE på TV !!Jag gjorde så på en helt främmande stor hund som brukar hoppa på folk. Hunden stod still och la sig ner Ägaren sa: Hur bar du dej åt?? Som sagt se hens program!! Kram!

  4. Så, nu har även mina hundar varit ute och kissat godnatt ,hopp i säng för nu ska det sovas….
    Natti vännen o suss gott
    Pösssss o kram**

Kommentera

