Ont i foten!

VARNING! för räliga bilder!!!!!
För nästan tre månader sen
fot
s
åg min fot ut så här.Vet ej vad som hänt!
Var på hud i Lund och fick salva och
något jag skulle badda på
foten

Efter fyra veckor såg det ut så här.
Då kom jag på att en veterinär hade gett mej ett
bra tips för länge sen när jag brände handen.
Nämligen ättika ! !
Jag satte foten i varmt vatten med lite ättika i.
Det gjorde jag tre gånger i veckan.
Och det läktes fint.
Mia har hjälpt till att  lägga om foten.
Och igår var jag på Hudkliniken i Lund.
Läkaren sa: Oh så fint det har läkt!
Japp ! sa jag med ättika och salva.
Hon kände till det med ättika att den dödar bakterier.
Så idag har jag en ”snygg” fot efter nästan tre månader.
Läkaren tyckte att det hade tagit lång tid att läka.
Jag skojade med henne och sa :
Vad är en spik (ont)i foten om man tänker på
franska revolutionen då flög huvuden som limpskivor.
Jag är glad över att foten blev så bra !
Så… nu har jag en friskförklarad fot!

Ha en bra dag alla!

29 thoughts on “Ont i foten!

  1. Fy fasen så ont det ser ut, kunde du gå på foten,och vad kom det ifrån? Himlans tur det har läkt bra nu då. Huskurer kan mycket väl vara toppen att ta till. Jag minns när vi var uppe i Norrland vid stugan och ena sonen trampade in en rostig spik i foten. Det blev smutsigt och blödde en del. Vi fick ett bra tips på apoteket i byn att han skulle sätta foten i en hink med såpvatten några gånger om dan. Samma sak där,såpan drar ur bakterier och det blir rent och fint.
    Så man ska ta vara på gamla huskurer absolut,
    Kram vännen och sköt om dig♥

    • Gamla huskurer är bra .Jag är glad över att den läktes så bra .Du….. vilken tur att det inte var i ansiktet som jag blev dålig i… *L* Kram !

  2. Vilken tur att du kunde bota dig själv. Det sägs ju att ”själv är bäste dräng”, och ibland stämmer det. Kram

  3. Nä, den såg inte för vacker ut! Jag tror det finns många ”gamla” kurer som är bättre än många nya. Spik i foten, roligt att tänka tillbaka på Hasse och Tage, för det var väl dem med Säffle, och semesterplaner o s v?

  4. Nu du, så kommer jag och nattar dig, jag såg bönderna sen blev det godnatt.
    Natti vännen o suss gott
    Pössss o kram**

  5. Visst var Linnéas nya dress läcker! iELM är ett familjeföretag som syr upp barnkläder på beställning. De har olika modeller och tyger man kan välja på och själv kombinera hur man vill ha.

    Vad skönt att foten äntligen har läckt. Såg ju riktigt illa och smärtsamt ut.

    Kramar!

Kommentera

