Mystiskt???

Igår var Kjell var hos fotvården.
På väggen hängde denna skylt

Det fick mej att minnas!
foträtt

Att det är ett bra tag sen jag hade såna skor.
Hur fick man på sig dom??
Nu mera tar fötterna hämnd på mej ,de brer ut sig rejält.
Brukar skoja med att jag har  ankfötter ,
det är bara simhuden som fattas mellan tårna.
Killarna på den tiden  hade ”myggjagare” .
Dom måste ju vara lika hemska att ha på sig.
Det sägs: Den som vill vara fin får lida pin!!
Idag är man lite förståndigare och snällare mot sina fötter.

Ha en bra dag alla!

41 thoughts on “Mystiskt???

  1. På den tiden var man oövervinnerlig, vem tänkte på att fötterna ska hålla länge och helst utan problem. Nu står man här med skavankerna och får ta konsekvenserna..**
    Kram vännen♥

  2. En ny chansning. Kommer inte in till någon på WordPress. Det är inte min e-postadress får jag till svar, måste logga in här.

    Har sådana skor än idag, de enda som jag kan gå i

    Kram

  3. Man ska vara snäll mot sina fötter för annars blir man trötter. Jag har gått med såna skor förr och med klack också. Men de är bannlysta nu. För jag har fått Hallux Vallux och sen jag bröt min ena fot, så vågar jag inte gå med höga klackar heller.

    Kram/Gilla

  4. Jag gick alltid i svinhöga klackar på skor som var spetsiga! Min hälsena protesterade efter ett antal år, eftersom den hade blivit för kort! Svinhugg går igen eller vad man nu säger! Kram

  5. Haha rolig bild och det ligger lite sanning i det 🙂

    Nej min kille är totalt ointresserad av sport. Så han spelar inte 🙂 Men han får egentid när jag är iväg och gapar mig hes 🙂

  6. På sommaren gick jag säkert barfota hem om det inte var för långt att gå. Men man blev ju även skjutsad på cykeln av nån snäll yngling…
    Nu blir det sängen för mig, otroligt nog så har jag hållit mig vaken ikväll…
    Natti vännen o suss gott
    Kram o pössss**

  7. Hej igen
    Nej e-mailen fungerar inte nu. Jag var tvungen att ta bort ett tecken för att kunna skriva, vilken jag inte gjort förr. Testade bara och då kan ja skriva kommentarer.

    Kram

Kommentera

