Blomma!

Häromdagen så köpte jag
Blomma
e
n blomma till grannen.Hon är 89 år
och ligger i sängen.Hon är fullt klar i huvudet .
men mager som en sticka och kan inte gå.
När jag satt där så kände jag att hon var så torr på armarna.
Jag tog lite hudcreme och smörjde in henne.
Jag tog så nätt för hon är ju så skör.
Oj vad hon njöt av den taktila beröringen .
Hennes man satt och tittade på .Jag sa till honom:
imorgon så hoppas jag att du gör detta minst 2 gånger om dagen.
Eftersom han är glömsk så skojade jag med honom och sa:
Jag ringer in när det är dags att ge smörj !
Hemtjänsten är där var tredje timme dygnet om!
De vänder bland annat henne.
Hon blev glad för blomman och jag satte den i fönstret så att hon kan se den.
Det är så lite man kan göra för dom som är sjuka!
Men jag tror att min lilla blomma och ”smörj ” blev uppskattad!

Ha en bra dag alla!

30 thoughts on “Blomma!

    • Godmorgon! .Senare ringde de och undrade om jag kunde köra och köpa kaffe Vilket jag självklart gjorde!Det är ju inte lätt att bli gammal! Kram!

  1. Underbart, så uppskattat det måste vara för damen. 🙂 Nu har hon något vackert att titta på när hon ligger där i sängen. Kram

  2. Mors..Ja små göranden kan göra stor glädje,,bra gjort..
    Mors..Ja det är ett rent nöje att se alla dessa 6-9 åringar storma ur bussarna,sen ut på isen,där dom flockas kring ledarna,som delar in dom i mindre grupper,då ska inte gamla gubbar ut på isen,dom blir bara i vägen..Haé Bra.

    • Grannen blev mycket glad över blomman ,och att jag körde och köpte kaffe till dom. Jag tycker att gamla gubbar visst kan ut på isen.Bara dom är försiktiga så att de inte ramlar omkull.Du kunde ju ha rullator eller stavar på isen som säkerhet 🙂 Kramen!

  3. Så fint av dig och tänk så uppskattat det blir när man bryr sig om. Beröring i lugn och ro blir det alldeles för sällan för våra gamla. Dom som arbetar inom hemtjänsten är alldeles för stressade för att hinna med det.
    Den blomman blir ju sagolikt vacker när den blommar för fullt, då har hon nånting fint att vila ögonen på,
    Ja du får testa och ha skrivaren på, jag har märkt en klar förbättring av mina patroner…
    Kram vännen♥

  4. Jag blir alltid både glad och varm om hjärtat när jag läser sådant här. Du visar att du bryr dig, lämnar en fin blomma som hon kan njuta av, du gör något som jag tror alla vill ha och behöver känna varje dag. Beröring. Du försöker föra insmörjningen vidare till hennes man. Hoppas han minns det. Kram Bosse

  5. Jag kanske är lite känslig av mej,men din berättels berörde mej verkligen till tårar. Tänk om fler kunde göra som du! Det behöver inte var något stort, dyrt eller lyxigt, utan omtanke och beröring. Tack för att du delger din berättelse och jag hoppas fler tar efter. Kanske en liten utmaning till andra läsare!.

    • Tack för ditt beröm.det gjorde mej glad .Så det blev ju en kedjereaktion av det jag gjorde .Fler skulle tänka på att göra små saker som kan glädja! Kram!

  6. Ja det är första gången jag blir mormor. Farmor är jag ju till sönernas fyra barn…
    Ikväll ligger jag och läser i min bok,det blir väl ett kapitel till innan jag luckar igen..
    Natti vännen o suss gott
    Pösssss o kram**

  7. Jag fyller 87 i april, och när jag läser om kvinnan som inte kan gå upp och måste
    vändas i sängen, ryser det i ryggen på mej. Hoppas innerligt att jag inte behöver
    gå igenom något liknande.
    Ja, den kroppsliga kontakten är sååå viktig. Det börjar, så snart man fötts;
    smekningar och milt gnuggande. Kommer än ihåg min mammas grova händer,
    när hon smekte mej på kinden. Det kändes så lungnande.
    Blomman var pricken över i! Du har min beundran.

    • Tack för ditt beröm .Dessutom så är hennes man där som är senil.Jag tycker så synd om henne. Jag har sagt till barnen att de får sätta timer på spisen .. Ha det så gott . Stor kram!

Kommentera

