Jag var i Lund!

Igår var jag i Lund!
Hämtade ut mina nya linser.
Så nu ser jag bra ut igen!
Jag såg väldigt många tiggare ,
dom kom emot en och sträckte fram sin mugg och ville ha pengar.
På en gata möte jag 5 tiggare  som gick emot mej och tiggde.
Dom gick som i ett gäng .
Tror dom att jag är miljonär?
Gick förbi en skylt
Grönt och gott
där det stod Grönt och gott.
De serverade sallad! Jag gick in.
Man fick bestämma själv vad man ville ha .
Denna kille kom fram för att ta betalt.
Jag tittade stort på honom!! Och min spontana
kommentar var:
Har du tagit lösskägg på dej?
Han sa nej och skrattade 1
WOW vilket tjockt skägg!
Han blev inte sur eller arg på mej .
Tvärtom jag fick lov att fota honom.
Vi hade en trevlig pratstund!
Det var trevliga ungdomar som la upp salladen.
Kan verkligen rekommendera stället !
När jag kom till Höör så satt det en tiggare
utanför Konsum.
När jag kom in i affären ,så såg chefen att jag ruskade på huvudet.
hon frågade vad det var.Hon trodde att det var något fel i affären.
Jag förklarade att man blir så trött på alla tiggare.
Som chef så ser ju hon vad de handlar i affären
och hon sa att  det är Öl!

Ha en bra dag alla!

30 thoughts on “Jag var i Lund!

  1. Go´morron. Visst kan man bli trött på dessa tiggare. Här sitter det en utanför varje affär. Såg att dom haffade en tjej o sen stod det i tidningen att hon hade över 50000 i BHn. Kram

  2. När vi var i Stockholm sist satt det en tiggare i varje gathörn, kändes det som. Tragiskt och jobbigt på samma gång. Här i Torrevieja har vi också tiggare, men inte alls i samma utsträckning och framför allt inte lika många.

  3. Eftersom vi bor i en större stad som Helsingborg, hinner man bli trött på alla tiggare överallt. Om man ger en, så kan man ju inte ge alla. Så jag brukar strunta i dom. Men en tjej som sitter vid vårt Hemköp, har jag tänkt ge något varmt att ha på sej. Vi går förbi varje dag och hon, som alla andra säger Hej alltid.

    Här går det ju rykten också att tiggarna blir hämtade av flotta bilar, när de är färdiga för dan. Vilka kan de vara, som hämtar dom? Troligtvis är det de, som tiggarna har fått betala pengar för att få åka hit. Så följden blir ju att de blir tvingade att dela med sej av det de har fått in under dagen. Därför blir det nåt varmt till henne att ha på sej i kylan.

    Kram/Gilla

    • Snällt av dej! Jag vet inte hur systemet fungerar . Men jag tror inte att de är tvingade att ge med sig! ……Men att starka karlar sitter och tigger istället för att vara hos sina barn påverkar mej! Såg du vad Siita skrev?? Hebbe har också sett det i tidningen. Att det var en tiggerska som hade 50000 i BHn. Kalla det utfyllnad eller BankoMat .Jag ger inga pengar.Men jag har gett dom en frukt. Det är inte så populärt.Jag tycker som så många andra att deras land ska ta hand om dom!.Kram!

  4. Dom säger ju att det är organiserade ligor som åker runt och tigger. Man orkar inte tycka synd om dom. Jag såg nånstans där dom filmat en tiggare som haltade runt väldigt illa på kryckor. Alla som gick förbi gav honom pengar. Sen syntes han på en bar där han gick och beställde öl. Han gick helt obehindrat,skrattade och pratade. Då kan man börja fundera, nej så jag tycker inte synd om dom.
    Skönt att du ser bättre nu med nya linser….
    Kram vännen o ha en fin lördag♥

    • Ja man blir så trött på dom. En utgav sig för att vara döv . Jag tecknade till henne hon fattade inte ett dugg. Men när jag tog telefonen och sa högt att jag ringer polisen Då… hörde hon och försvann. Ha en bra lördagskväll! Kram!

  5. Jag är så himla trött på alla tiggare! Jag är i centrala stan ibland och om man kommer vid 8.30 tiden så samlas dom där ca 10-15 stycken och en eller två rätt så snyggt klädda män står och pratar och pekar på var och en av dom. Jag tror att tiggarna få sin plats för dagen sig tilldelad. Jag är för feg för att ta bilder på det!
    En gång stod 2 stycken välklädda kvinnor och väntade på att de två ”arbetsledarna” skulle bli färdiga! Kram

  6. Tiggarna kan man tycka mycket om. Vi är inte vana vid tiggare i Sverige och borde inga ha. Jag störs trots att det naturligtvis är synd om dem. Köper de öl är det dessutom jävligt knepigt.
    God kväll!

    • Vet inte om du såg vad Siita skrev Att Polisen tog en tiggerska som hade 50000 i BHn? En tiggerska som hade en skylt som det stod att hon var döv. Eftersom jag kan teckenspråk så tecknade jag till henne Det visade sig att hon var inte alls döv.Så… det finns nog många skojare !! Kram!

  7. Nej nu får jag slita mig från filmen, det blir så sent annars…
    Jag viskar ett tyst godnatt till dig, och sov så gott
    Pössss o kram**

Kommentera

