Sen arbete!!

Igår tog jag tag i alla ”senarbeten”.
ja ni vet sånt som man ska göra och så tänker man jag gör det SEN!
Allt åkte ut från kylen .Den städades och det kastades en del.
När farten ändå var uppe så fick några hyllor också en rensning
Sen var det spisen som fick sig en omgång.
Databordet blev också rensat.
Såna där ”senarbeten” tar tid ,man ska lägga alla
sakerna tillbaka som man hittar ,fasligt rännande hit och dit
Hmmmm man kan ju undra varför man lägger
sakerna på ”fel” plats och tänker…. ,jag lägger dom rätt sen!!
Det är ju bättre att lägga dom rätt från början.
”Skåningen” får skärpa till sig!

Ha en bra dag alla!

30 thoughts on “Sen arbete!!

  1. Tjena!
    Man får se det positivt med allt rännande man får ju lite motion.
    Jag borde röja lite i mitt pysselrum, men gör nog inte det för då kanske jag inte hittar mina saker.
    Igår såg jag att påskliljorna kikar upp har kommit upp ca 3 cm
    Kram och ha en bra dag

  2. Duktigt jobbat 🙂

    Börjar man med EN lägga-fel-pryl så blir det lätt att man slappar på sig och den följs av många andra. Sen blir det huuuur stökigt som helst. Vi har så litet nu, så jag försöker verkligen att hålla undan. Men det ligger redan en bok på rumsbordet, en bok på soffbordet och en tapas-karta i soffan… Ska faktiskt ta tag i det nu på en gång! Ja, jag ska läsa lite i tapas-kartan, alltså 😉

  3. Aj, aj! Du gav mej dåligt samvete. Mitt skrivbord ser inte klokt ut, trots att jag försöker städa undan lite då och då. Kylen står nog Sibbe för allra mest, men det behöver också en upprustning. Undrar just om nåt av det blir gjort idag, eller?

    Kram/Gilla

      • SV: Det var inte så farligt med min samvete. Men idag har jag i alla fall satt igång att rensa bland alla mina garner. Tyvärr har jag dåligt med plats till dem, så om jag ska ha nåt så blir det oreda med en gång.

        Med det nya lånemodemet, så går det hur bra som helst att komma ut på nätet och förbli där. Annars kunde vår dosa stänga av sej på bara nån sekund.

        Kram/Gilla

      • Så bra att lånemodemet fungerar! Det gör inget om du inte har plats med grejorna Du hittar dom säkert ändå.. Nattikram!

  4. Vi är nog många som Skåningen 🙂 Men kanske inte lika flitiga för att städa (och matlagning) gillar jag inte så mycket. Men då man väl kommer igång blir jag förvånad varje gång att jag tycker inte det är så tråkigt 🙂

    Kram

  5. Här kommer en till med dåligt samvete och en massa senarbeten som väntar. Man tänker bara..” ja,ja, jag ska,senare, i morgon kanske” så blir det inte gjort.
    Min kyl borde städas,skafferiet, några köksskåp. Frysen i källaren borde jag ta nu. Men det som ska göras i dag det är två fönster kvar att putsa. LG tar utsidan så slipper man hänga utanför där…..
    Klappa dig själv ordentligt på axeln, du har varit superduktig….
    Kramiz♥

  6. Vilken energi! Vet precis vad du menar med ”göra sen”, fast oftast tycker jag resultat blir ”göra aldrig” hos mej! Ha nu en skön och lugn helg!

  7. Här är en till som behöver skärpa sig! Sensaker finns hur många som helst, men det händer att jag fixar till en och annan! Kram

  8. Då har du haft en mysig kväll och gott att äta också. Det blir tippa i bingen här också, ska bli skönt att sova…
    Natti vännen o suss gott
    Pöösss o kram**

Kommentera

