Jobb!

Igår jobbade jag ,och jag får jobba idag också!
På vad??
förkyldkvinna förkyld
Att torka mej under näsan ,asa mej ut i köket för att
värma vatten med honung i.

images (5)hosta 1

Jag är så  tacksam för att jag inte har så lång hals.
Hostan gör att man får byta underkläder stup i kvarten.
Är det någon som vill ha min förkylning? Den är gratis!
Kan man lägga ut den på blocket??
Bilderna är hämtade från nätet,sätter inte in
bilder på mej själv.Det ska ni vara glada för !!
Förresten jag fick ställa in Nobelfesten,
kan ju inte gå dit med denna förkylning!

Ha en bra dag alla!

38 thoughts on “Jobb!

  1. Å sicket elände ! 😦
    Du får nog kurera förkylningen. Den är nog inte så lättsåld, även om den kostar gratis.
    Varmt vatten med honung är inte det sämsta. Tror dessutom att det kan hjälpa mot förkylningen. Krya på dig!
    Kram

  2. Stackars dig! Du får ta det lugnt och vila så mycket som möjligt. Jag tror inte du har nån tur med att få den såld, tyvärr. Krya på dig. Kram

  3. Uch o fy vilket elände 😦 så här inför jul o allt. Det kan nog vara ett helt företag att ta hand om en elak förkylning. Peppar peppar har jag klarat mig än så länge varjefall, fortsätter gärna med det 🙂
    Krya på dig nu
    Kramiz

  4. Mors,börjar ljusna här,helmulet och blåser,,jodå jag var på Nobelfesten,pallade inte hela,utan när tröttmössan kom då blev det nattis..Haé Bra.

  5. Du får gärna behålla din förkylning, jag har en egen 🙂
    Men den har varit rätt lindrig. Riktigt ont i halsen några dagar och nu verkar bacillerna ta sig nedåt i luftrören.
    Jag ”motionerade” trots det i form av att titta på handbolls på TV 😉

  6. Ja vi skulle kunna ligga och snora tillsammans och titta på gamla filmer och serier,dricka varmt te med honung och lösa korsord,ta en tupplur emellanåt.
    En förkylning är alltid lika ovälkommen och speciellt nu när det finns en del som ska göras…
    Men vi får krya på oss..
    Ha det gott vännen
    Pöössss o kram♥♥

  7. Krya! Alla runt om mig är eller har varit sjuka. Det är konstigt. Det sägs att min sjukdom gör mig infektionskänslig. Ha, jag är den som är minst sjuk av alla. Kram

  8. Man brukar väl säga att det inte smittar över nätet. Men det har det gjort den här gången. Jag snorar och hostar också och har mej. Ett elände!

    Kram/Gilla

  9. Härligt jobb… Tråkigt att du har blivit så himla förkyld!

    sv;
    Jo tack, hittills så har dagen varit bra! Hoppas att din också har varit bra. Kram ^^

  10. Jag har sovit mig igenom kvällen, vaknade lagom till vädret på fyrans nyheter. Så jag missade Ernst och Morden i Sandhamn…
    Dags att fortsätta sova,
    Natti vännen o suss gott om det går för hostan
    Pössss o kram**

Kommentera

