Hål

Kom att tänka på att det finns olika hål.
Stora,små och pyttesmå.
Då kom jag att tänka på denna historia.
Den gamla jägaren såg bekymrad ut och kompisen frågade vad som hänt.
– Jo, första dagen på jakten hittade jag ett litet hål.
Ut kom en hare och jag sköt den.
Den andra dagen hittade jag ett större hål, ut kom en räv och jag sköt den.
Den tredje jaktdagen hittade jag ett jättestort hål
och ut kom ett tåg och jag sköt det.
Och bara för det riskerar jag nu flera år i fängelse!
Egentligen så ville jag bara berätta att det
blev ett stort hål i min plånbok när
jag var hos tandläkaren .
Jag hade inga hål i Tänderna !!!!! Det kunde ha blivit
Ett större hål i plånboken !

Ha  en bra dag alla!

45 thoughts on “Hål

  1. De där sista hålen ser jag gott om. tyvärr är det många barn som har många hål. Och allt beror på att deras föräldrar inte har vett/ork nog att sköta deras tänder.

  2. Mors,,hur tänkte du här,,,
    blev ett stort hål i min plånbok när
    jag var hos tandläkaren .
    Jag hade inga hål!!!!! Så det kunde ha blivit
    Ett stort hål!
    Haé Bra.

  3. Han märker ord den gode Hebbe..** Jag ringde återbud till min tandläkare nu på morgonen.
    I morgon skulle jag ha varit där. Men ligga en hel timme och försöka gapa med snor som rinner ner i halsen och så denna rethosta, inte så lyckat…
    Kram vännen och ha en fin dag♥

    • Godmorgon! Ja Hebbe han retar alltid mej.Jag hade lite hosta kvar när jag var hos tandläkaren,men det fixade till sig .Jag sov när du nattade mej Tack för att du alltid smyger!! Ha en bra dag! Stor förmiddagskram!

  4. Skönt att läsa att du mår bättre och vilken framgång hos ”tandaslaktaren” som vi sa när jag var liten. Där vill jag inte vara mer än nödvändigt. Våra barn som tillsammans är 34 år har aldrig haft hål i tänderna. Vi tar åt oss av den ”äran”. Kram Bosse

  5. Mannen min är hos tandläkaren just nu och vi får se om han har hål 🙂 Bra att du inte hade några. Kram

  6. Vill man vara fin får man lida pin 🙂 var de inte så de sa förr i tiden, Oh vill man ha fina tänder så kostar de hål i plånboken. Ja jag har faktiskt aldrig förstått varför tandläkaren ska vara så dyr? Nåväl jag ska inte dit förren om ett år igen.
    Skönt du inga hål hade.
    Kramiz

  7. sv: Ruth har tyvärr varken hemsida till sitt B&B eller en blogg heller för den delen. Trots ivriga påtryckningar från mig – och FLER med mig. Hon skyller på latmasken… 😉

  8. Jag blev tvungen att gå till tannamagaren i somras. Det blev ett stort hål i plånboken, men det fanns inget hål kvar i tanden.Det borde ju vara så, att tänderna skulle höra till kroppen och betalas på samma sätt. Mindre och mindre ju flera besök hos tandläkaren.

    Kram/Gilla.

  9. Nu kommer jag smygande för och natta dig. Jag och hundarna är kissade och klara, och somnade gjorde jag såklart framför tv,n när jag skulle se klart filmen.
    Bra tips med silvertejpen,
    Natti vännen o suss gott
    Pöössss o kram**

Kommentera

