Spegel spegel……….

Igår morse  stod jag framför spegeln ,och hade en lång diskussion med mej själv.
Ska jag fortsätta träningen på att lata mej eller ??
Diskussionen gick fram och tillbaka en bra stund.
Så jag bestämde mej för att göra sten,sax,påse.
Vad det blev??
In i sängkammaren…Bäddade sängarna .
Ut i köket……Skalade päror (potatis)till middagen.
Tog fram  snabeldraken körde extra varv med den.
och så var det  golvmoppen tur svitten rann längs ryggen
Tvättade av alla fönsterkarmar ,vattnade blommorna.
La en tvätt i maskinen .manglade ,strök.
Duschade av väggarna och golvet i badrummet och snyggade till.
Dammtorkade stora rummet.Betalade alla räkningarna på internet.
kokte korv .Gjorde potatismos .
Duschade av mej själv……..
Körde och handlade.
Plockade upp ur diskmaskinen.
Hängde upp tvätten.
SEN ………..återgick jag till träningen .
Det krävs en hel del träning för mej,
för jag har förstått att jag är ingen naturbegåvning.

Ha en bra dag alla!

29 thoughts on “Spegel spegel……….

  1. De där med att prata lite med sig själv o diskutera viktiga saker – ja de e nog bra ibland 🙂
    Även hushållsbestyr ger motion o träning säger de lärda o de vet ju bäst.
    Ha nu en go helg
    Kramiz

  2. Hej!
    Mycket på en gång!
    Jag blev inspirerad att gå på bandet.
    Jepp.Allt är inte betalt,men blir under helgen.Man kan bara ta 5 räkningar åt gången.
    Kram,Inger

  3. Jag ser att du har svårt att träna på att lata dej. Det är visst omöjligt. Jag har varit på gång ett tag idag också, så ryggen den värkte, men då var det skönt att sätta sej här vid datorn och vila den i alla fall. Så mycket som du har åstadkommit i dag har inte jag.

    För förkylningen sitter kvar, trots att den är lite bättre. Så har jag nästan inte sovit alls i natt. Jag fick byta till en ny medicin och den får jag ont i skallemejan av. Ringde till lasarettet, men de kan inte hjälpa en lördag. Så jag får ringa på måndag ändå. (Slut på gnäll)

    Kram/Gilla

  4. Sv: Jag fick den medicinen i somras också, sen jag hade fått en ”TIA”. Då fick jag konstant ont i huvudet och det blev bara värre och värre. Men efter infarkten, då jag fick andra mediciner, så har jag inte haft huvudvärk en enda gång.

    Jag fick ju byta ut en av de ”nya” medicinerna till den ”gamla” och då kände jag mej konstig i huvudet igen. Får ju vänta tills på måndag morgon och ringa dit igen. Det fanns ingen läkare närvarande, så ”syster” vågade inte råda mej. Men för säkerhets skull ska jag ta medicinen ändå under tiden.

    Kram/Gilla

  5. Jisses vad du höll på,där hann du med mycket.Jag blev faktiskt inspirerad, får se om jag hinner ta ett ryck i morgon. Men nu blir det sängen….
    Pickelgöra,ja det är att tex, sitta med tungan rätt i munnen och försöka få i knäcksmeten i dom små formarna…**
    Natti,natti o suss gott
    Pössss o kram**

Kommentera

