Skillnad!

Det är skillnad på
lampor

lampor och lampor.
Jag behövde fyra lampor av de små.
Så jag gav mej ut för att handla .Var i flera affärer  fanns inga .
Då jag gick det upp ett Liljeholmens….
jag var alltså  tvungen att köra till City Gross för att få tag på dom!
Oj oj vad det var bilar …för att inte tala om alla människor som sprang omkring.
De körde r fullastade vagnar ,jagade sina ungar ……..
Jag fick tag i mina lampor  och UT!
lampa i hall
Så här blev det !! Nya dugliga lampor i trädet!
Jag har gjort tre collage för flera år sen.
En med våra barn och uppväxt .den i mitten på barnbarnen
Den till höger är på alla våra vänner som gift sig!

Ha en bra dag alla!!! Stor KRAM!

26 thoughts on “Skillnad!

  1. Jag har haft samma problem. Det är en djungel att köpa lampor idag. Får nog gå över till stearinljus snart när tålamodet tar slut. Julkramar.

      • Sv: Jag är verkligen glad att jag inte har behövt nåt i nån butik idag.

        Nu har våra gäster precis gått åt varsina håll. Det var Sibbes dotter, hennes X.man och deras dotter, som är matte till Baloo. Vi skulle ha ”turat” och ätit julmiddag på båtarna till Helsingör, men det var fullbokat, så vi blev tvungna att köpa extra mat igår och alla kom till oss i stället.

        Kram/Gilla

  2. Nu ska jag snart krypa i säng och ladda inför morgondagens ”invasion”… Hoppas du haft en bra dag.
    Natti vännen och suss gott sen…
    Pöösss o kram♥♥

    • Det som firas den 24 dec är en hednisk högtid .Den exakta dagen när Jesus föddes vet vi inte Men det går att räkna ut med bibelns kalender att det var i början på okt. tänk dej bara att fåraherdarna inte var ute på vintern med fåren ….Kram !

Kommentera

