Sömn är viktigt !

Igår höll jag mej vaken hela dagen som i en dimma!
Varför? Jo… jag hade bara sovit 3 timmar på natten
Och jag vet av erfarenhet att sover jag då på dagen
så har jag samma problem nästa natt.
Tänk! När man var yngre så kunde man vara uppe nästan hela natten ,
utan att det bekom en något.
Nu när man är äldre så kan man inte klara av
att bara sova några timmar utan att gå som i en dimma.
Så mitt råd är……….. Bli inte gammal!!
Men alternativet är inte bra!
***********************************************************

Agne hade länge gått och varit trött och hängig.Han kände sig aldrig utsövd.
Till sist gick han till företagsläkaren och bad att få ett piller som skulle göra honom pigg.
Läkaren skrev ut något som skulle få honom att sova gott på natten och vakna utsövd.
På kvällen tog Agne ett piller, somnade gott och
När han vaknade kände han sig faktiskt helt utsövd!
Han tog det lugnt, duschade, åt en god frukost
och kom visslande till arbetet. Där mötte han chefen.
– Kan du tänka dig, sa Agne, nu känner jag mig helt utsövd och jättepigg!!
– Fint, sa chefen. Men var har du varit de senaste tre dagarna…?

Ha en bra dag alla!

36 thoughts on “Sömn är viktigt !

  1. Synd om dej att du har svårt för nattsömnen. Det är likadant för mej, men jag brukar faktiskt ta mej nån lur på dan i stället. Till slut får man ju tillräckligt med sömn ändå.

    Du behöver ju inte vara rädd för att sova så länge som Agne.

    Kram/Gilla

  2. Tjenixen!
    Sån dag hade jag oxå igår. Stor risk att ögonlocken blev för tunga när man satt sig för länge.
    Svar: det kan kännas som jag ska bli förkyld men den förkylningen får någon annan men jag får sån himlans värk i kroppen och knoppen.
    Kram

  3. Hejsan. Det var bara lillan som blev sjuk, ingen annan. Nu väntar vi på Sthlmarna men tåget är som vanligt försenat. Vet ej men jag brukar kommentera med min bloggadress. Ha det bra o sov ifatt. Kram

  4. Jisses, om jag sov i tre dagar skulle jag vara alldeles vimmelkantig..** lagom är alltid bäst.
    Jag är tämligen pigg efter invasionen igår. Kan bero på att det var så väldigt trevligt och roligt att se allihopa. Strålande fint väder i dag som inbjuder till promenader, det behövs med tanke på att gott man äter.
    Hoppas du får sova bättre den här natten,
    Kram vännen♥

  5. Oj vad lite sömn!! Hoppas att du får fler timmar inatt.

    sv;
    Tack detsamma du! Hoppas att helgen bjuder på många fina stunder. Kram 🙂

  6. Dags att säga godnatt, och jag hoppas att du får sova ut ordentligt och vakna pigg o nyter i morgon…
    Natti vännen
    Pöösss o kram♥♥

Kommentera

