Vad blev det för mat?

Vad blev det för mat igår?
Jag hade köpt en bit benfri fläskkarré
Jag skar ut till fjärilskotletter ,la ost emellan
la ihop dom och vände dom i vispat ägg
Vände sen ner dom i ströbröd som var kryddade med

kryddor
Detta salt  som innehåller
cayennepeppar,vitlök,ingefära ,paprikapeppar spiskummin lök tomatpulver
stekte sen kotletterna så att de fick färg
Sen åkte de in i ugnen
Gjorde en grundsås som jag smaksatte med
ketchup och Sweet chili sauce :
mat

Serverade med potatis och gurka.
Inte dumt alls !!

Ha en bra dag!

41 thoughts on “Vad blev det för mat?

  1. Mmm..det lät gott. Du kanske undrar vad jag åt eller??? *blink*
    Jag åt en köttfärslåda som jag gjorde och den var gudomligt gott. Bra för volangerna och vinterkylan.
    Söndagskram från mig!

  2. Ja nog är det skönt med ett pysselrum, och skönt att ha saker och ting på plats, det ger inspiration. Har tagit ut grytbitar ur frysen, det får bli köttgryta idag 🙂 Kram

    • Ja det är skönt att ha ett pysselrum .Man kan stöka upp hur man vill där och sen stänga dörren till man är färdig med det man höll på med

  3. Mors..Ser riktigt gott ut..Här är det halklart -2,8,ser stora isfläckar på gångvägen,gäller att ha tungan i rätt mun när man ska gå där..Haé Bra.

  4. Riktigt mumsigt ser det ut, eftersom jag sitter här och är hungrig så börjar magen knorra rejält..**.. Jag tror vi hade lika varma och sköna fötter igår, inte dumt alls…
    Kram vännen och ha en fin dag♥

    • Du vännen … det var mumsig mat jag hade gjort.. Dina fötter var inte alls kalla .Så det var nog därför jag somnade fort :-)Ha en bra söndag och ta det så lugnt!!! Kramen!

  5. Nu skippar jag Bondfilmen och kryper ner i den renbäddade sängen. Varma fötter har jag också, så det blir mysigt…
    Natti vännen o suss gott
    Pössss o kram**

Kommentera

