Måndag!

Det här med dåligt minne lider vi nog av alla!!

Roliga Citat om att glömma!!

Alla klagar över sitt dåliga minnen men ingen över sitt förstånd.
Att komma ihåg att man glömt någonting är ett framsteg.
Bildning är det som blir över när vi glömt allt vi lärt oss.
 Bättre ett dåligt minne än dåliga minnen.
Jag lider inte av dåligt minne. Jag njuter av det.

****************************************************************
En äldre gentleman på dryga 90 år, väldigt välklädd i en snygg kostym med blomma i knapphålet,
håret bakåtkammat och med en lätt doft av after shave, går in på exklusiv bar.
Där sitter en elegant kvinna i 80 plus. Den äldre mannen går fram till henne, slår sig ned,
beställer en drink och vänder sig mot henne och säger,
“Så berätta för mig, brukar jag ofta gå hit?”

Ha en bra början på en ny orörd vecka!

32 thoughts on “Måndag!

  1. Lite humor så här på morgonkvisten känns alltid bra! Ingen risk att det glöms bort att det är måndag idag och en ny arbetsvecka står för dörren! Kramiz

  2. Minnet kan man alltid träna upp till en viss del om man vill 😉 Ibland kan det bara vara skönt att låta hjärnan få vila med 😉 Kram

  3. Jag ser att du haft en bra början på veckan. När minnet sviker då är det inte roligt. Ju äldre man blir desto fler kom ihåg lappar får man skriva. Det gäller att komma ihåg och skriva dom också,hehe…
    Lösa mycket korsord är toppen träning för hjärnan….
    Kram vännen♥

      • Jag ska gå att hämta nåt i ett annat rum och under vägen dit kan jag glömma vad det var jag skulle hämta. Då är det bra att gå tillbaka där man var från början och då brukar minnet komma tillbaka. Det har hjälpt mig i hela mitt liv och inte bara som överårig.

        Kram/Gilla

      • Jag är tacksam för den motion jag får inomhus, för jag gillar inte blötan och kylan. Så jag förstår inte varför arkitekter och dylika har snackat om att köket ska vara konstruerat så, att man inte ska behöva ta många steg, för att hämta vad som finns i skåpen. När jag stryker till exempel, blir det i köket och sen går jag därifrån med plagg för plagg och hänger eller lägger det i ett annat rum. ❤ 😀

  4. Jag såg också galan,sen somnade jag en stund. Så gjorde jag som du, tog ut hundarna för godnatt kissning. Nu har jag läst några kapitel men ögonen far ihop, det är lika bra att släcka ner ordentligt. Snällt av dig att jag får sticka in fötterna om det behövs,
    Suss gott vännen
    Kram o pösssss***

    • Godmorgon! Fy vad jag har sovit dåligt i natt! Kjell är hemma denna veckan och han är uppe på toan flera gånger om natten.Han rumsterar så han väcker mej! Ha en bra dag! Kram!

  5. Minnet är en konstig grej. Jag hörde någon som hade 30-30 minne. Han minns allt från 30 sekunder sedan och allt för 30 år sedan! 🙂 Kram

Kommentera

