”Extra knäck”???

Som pensionär så är det bra om man kan dryga ut pensionen.
Tänk om man hade kunnat samla ihop
alla gamla cyklar åkt ner till Lund
Får-det-lov-att-vara-en-cykel
Därför att Lund är ju en ”cykelstad”framför alla andra städer.
Så där hade man kunnat blivit av med en hel del cyklar.
På tal om cyklar!!

Det är nationaldag i Örebro och en landslagscyklist är ute och tränar.
Han upptäcker att han förföljs av en gubbe på en rostig cykel.
Han ökar tempot, men efter en stund har han gubben i hälarna igen.
Han ökar tempot ännu mera.
Efter en stund cyklar gubben förbi landslagscyklisten, och frågar:
– Tror du vi hinner till systemet?

 Ha en bra dag alla!

35 thoughts on “”Extra knäck”???

  1. Ja om systemet drar då går det att cykla fort som tusan..**.. hoppas du sovit gott och mår bra idag.Jag hoppas på solen som dom lovat…
    Kramar♥

  2. Haha! Rolig bild också 🙂 Jag tror aldrig att jag har sett så många cyklar som i Köpenhamn. Ja, det skulle vara i Peking och Vietnam då 🙂

  3. vad jag har hört finns det lastbilar som plockar upp cyklar uppifrån och kör neråt och säljer dessa nere i skåne. Men det är klart att det är ju stöld i det fallet. Kram

  4. Jag sitter här och skrattar åt din story. 🙂 Är det något viktigt finns oanade krafter. Häftig bild. Jag läste igår i YA om cykelstölder. Järnvägsstationen är tjuvarnas favoritplats. Jag tjatar alltid om att det är viktigt att lås nummer två är med och hur det ska sättas fast.

  5. Snart har jag sett klart på fyrans nyheter och då blir det bingen för mig också.
    Natti vännen och suss gott
    Pöösss o kram**

  6. Hej!
    Ja så roligt.Nu är det nån skidvecka och kungen kommer.Gunde och Wassberg var före i spåret.Dom hade tur,för det var kallt men nu är det tö.
    Occh halt.
    Kram,Inger

Kommentera

