Sicken Tur!

Jag har hårda linser i ögonen ,som jag tar av på natten
Häromkvällen när jag hade gått och lagt mej såg jag lite TV
Tog av mej linserna la ner dom i asken och somnade gott.
På morgonen när jag skulle sätta in linserna tog jag fram
linshållare
asken som jag lägger linserna i
DÅ!!! fattades linsen i den vita behållaren.
Först trodde jag att jag hade tappat den i badrummet Letade!
Ingen lins!
Kände paniken!! Var? Var kan den vara?
In i sovrummet tittade under bäddmadrassen DÄR! låg den!
Men hur detta hade gått till är en gåta.
Men nu går jag ut i badrummet och tar av mej linserna
Man lär sig av sina misstag!!
På 43 år har jag bara gjort av med  tre linser En lins i Malmö avlopp ,en i vårt avlopp
och en som gick mitt av!

Ha en bra dag alla!

31 thoughts on “Sicken Tur!

  1. Jag skulle inte kunna ha linser. Aldrig i livet att jag skulle peta mig själv i ögonen. Känns hemskt bara man får ett ögonhår där. Du är en tuffing. Kram

    • Jag är tyvärr tvungen att ha hårda linser .Har sjukdom på ögonen som heter carata conus Linsen gör att det blir jämt i hornhinnan ,Så utan linser har jag bara 35% syn. Ha en bra dag! Morgonkram!

  2. God Morgon.

    Jag har fått nån slags eksem och vår föregående husläkare sa att jag var allergisk mot mina glasögon och föreslog att jag skulle ha linser. Men jag har inte mina glasögon bara för synens skull utan för syns skull. Det är ju inte nån sjukdom i själva ögonen. Så jag behåller brillorna.

    Jag var just rädd för att tappa linserna.

    Sv: Jag fick hjälp, där jag köpte datorn, så nu gick det i alla fall att ladda upp från kameran. Men jag fick spara dem, som inte var inlagda tidigare. För det visades alla bilderna från kameran. Förut visades enbart de som inte var uppladdade tidigare.

    Kram/Gilla

  3. Trodde inte hårda linser fanns längre… Själv är jag lat och kör med endags… har inte lika mycket linser som förr och det funkar kanon!!

  4. Hu,jag säger som en del andra här. Jag skulle ha oerhört svårt att peta mig själv i ögonen.Men är det absolut tvunget kanske man kan lära sig att komma över olust känslan.
    Det var inte många linser du tappat bort under åren. Man måste väl ha bra syn för att hitta om man tappar på golvet tex,hehe….
    Kram vännen och ha en fin fredag♥

    • Om man tappar dom på golvet så skriker man till alla STÅ STILL !! lyser med något så ser man att det blänker! .. Nu får vi hålla tummarna för Ingmar ..Kram!

    • Ja jag tycker att jag har varit duktig som bara blivit av med tre. Men jag har tappat ner på golvet ,och då gäller det att skrika stå still alla och så får jag försiktigt ta på golvet eller tända något så att den blänker.. Kram!

  5. Bra jobbat med tanke på hur många år du har haft dem 🙂
    Min son har haft linser i drygt ett år nu och han sköter dem bra. Kram

  6. Jag slipper såna problem. Däremot gjorde jag en starroperatio. som 34-åring. Det vänstra ögat har jag full syn på men det högre som inte är opererat har blivit lite långsynt. Kram

  7. Jösses, jag visste inte ens att linser funnits så länge som 43 år 🙂 men nog kan man klanta till sig emellanåt o slarva bort. Jag har månadslinser o jag minns förstå året jag hade linser, då hände de små tapp då och då 🙂 Nu mera plockar jag bara ur dem då och då för att vila ögonen lite. Då har jag problem att hitta glasögonen, som jag har ett par till allt jag gör. Dvs. Går, kör o rör mig, läser och när jag jobbar (dataglas) de är inte lätt att hålla reda på alla dom.

    Go helg
    Kramiz

  8. Vilken tur, Ingemar fick vara kvar så nu kan man sova lugnt. LG kommer väl inte än på ett tag så jag lägger mig och läser.
    Natti vännen o suss gott
    Pössss o kram 💖

Kommentera

