Smarta städtips

Jag läste smarta städtips i ICA Kuriren
Alla har ju inte den tidningen Så jag tänkte skriva ner och ge er en del!
1.Fixa en sprejflaska med 5 dl vatten  ,i msk ättika (12%) och några droppar diskmedel
Spreja på kladdiga ytor och torka med trasa.
2. Häll 1 dl ättika )12%)i toaletten när du går och lägger dej på kvällen.
Låt stå över natten ,Borsta och spola nästa morgon.
3. Häll 2 msk ättika (12%) tillsammans med tvättmedlet i tvättmaskinen
när du tvättar frottéhanddukar (tvätta i minst 60 grader ,gärna varmare
Det tar bort sur unken lukt både i tvättmaskin och i handdukarna .
4. Häll ½ dl ättika istället för spolglans i diskmaskinen .
Ättika löser kalklagringar på bestick och glas .
5. Investera i bra mirakeltrasor Det finns också som golvmopp.
Fortsättning följer !!!!!

Ha en bra dag alla

37 thoughts on “Smarta städtips

  1. Bra tips, ättika är bättre än man kan ana. Skall testa med att ta det i toaletten. Har annars tagit kalkosan ibland 🙂 Kram

  2. Synd att du inte hade tips på hur man putsar fönster. Sibbe har sagt att han SKA putsa dem, men jag tror inte att han kan riktigt. Jag brukar använda varmvatten och några droppar Yes och jag får fina resultat. Ta inte för många droppar bara!

    Kram/Gilla

  3. Nuförtiden använder jag koncentrerad citronsaft (i dom där gula flaskorna du vet) till det mesta. Funkar superbra, är naturligt och luktar fräscht 🙂

  4. Bra tips med ättika, och nog borde vi vara mer på hugget att använda miljövänliga medel när vi städar. Hur mår Kjell nu, jag hoppas bättre i alla fall…
    Kram vännen♥

  5. Ikväll har jag sovit bort det mesta på tvn så ddt är lika bra att släcka ner helt och sussa på söta örat.Hoppas det blir bra besked för Kjell i morgon.
    Natti vännen o suss gott
    Kam o pöösss**

Kommentera

