Om Hund!

Hunden är människans bästa vän!
Jag brukar titta på ett bra program i TVn  Cesar Millan 
H
an rehabiliterar hundar och tränar människor !
Mycket av det han gör stämmer.
Lite roliga historier är aldrig fel
*******************************************
I djuraffären ska taxen Tjofe få en ny vattenskål.
– Här har vi en riktig fin med texten *För en hund*, säger försäljaren.
– Helt onödigt, svarar kunden. Tjofe kan ändå inte läsa.
************************************************************
En man hade fått problem med sin bil. En hund kommer fram till honom och frågar:
– Behöver du hjälp? Jag kan allt om bilar.
Omtumlad av händelsen stapplar mannen fram till närmaste hus och knackar på. Bilisten berättar om hela den chockerande historien. Mannen i huset svarar lugnt:
– Jaså, det var bara min hund Buster. Du ska inte bry dig om honom, han tror han vet allt!
****************************************************
Bonden och hans hund satt och tittade på en cowboyfilm, när bonden plötsligt säger till sin hund:
– Kolla vilken knäppis, cowboyen pratar med sin häst.

Hmmm…………detta får mej att tänka på att jag pratar mycket med mina hundar!
Jag inbillar mej att de förstår allt vad jag säger.

Ha  en bra dag alla!

40 thoughts on “Om Hund!

  1. Haha ja de e så sant. Den sista var ju klart bäst. Prata med djuren, ja de gör vi nog alla som har, mina lägger sig ibland med tassar o ben över öronen – kan de vara att man pratar för mycket 🙂
    Ha en skön helg.
    Kramiz

  2. Det kan stämma men min ena katt lämnar inte mig ur sikte när jag är hemma precis som ena hunden. Båda går sin väg när dom känner för det och låter mig vara. Dom är ganska lika när det gäller detta. Och båda är med på promenader.

    Det är väl klart att man pratar med djuren. En tyst värld är ju onödig om man inte behöver det.

    Ha en bra dag!

  3. Vi pratar väldigt mycket med Baloo. Det ser ut som om han förstår vad vi säger. Han har liksom ett sjätte sinne.

    SV: God morgon till dig också!

    Kram/Gilla

  4. Jag har tittat en hel del på Cecar, mycket av det han gör är bra,fast vissa saker gillar jag inte riktigt. Man kan prata med sin hund och det gör nog alla. Ju längre man har hunden desto mer växer man ihop och förstår varandra genom kroppsspråket.
    Ruggigt kyligt har det varit idag, och ett ihållande regn under eftemiddag och kväll.Synd när många är lediga.
    Nu har jag sett klart på tvn, sängen väntar…
    Natti vännen o zuss gott
    Pösssss o kram**

    • Godmorgon! Jag är som du allt tycker jag inte om. Bland annat halsbandet.Här är solen idag! Hoppas att den stannar . Ha en bra lördag! Morgonkram!

    • Man inbillar sig att hunden förstår vad man säger Men den avläser tonfallet och vilka signaler vi sänder ut! Men vissa ord förstår de! 🙂

Kommentera

