Tagg i fingret !

För en vecka sen fick jag en rosentagg i lillfingret.
Trodde att jag hade fått ut hela .Men nix!
Och såret växte igen.
Det började bulta i fingret och göra ont när jag stötte till det
Tänkte att det är bäst att visa fingret på vårdcentralen.
lillfinger
Det ser inte så ont ut .Men det känns som om hjärtat sitter i fingret.
bandage
Sköterska la om bandage med hydrocoll.
Det ska dra ut taggen som är kvar
Fick med mej hem Hydrocoll som jag ska lägga nytt varje dag.
Så… var försiktiga nu när ni är i trädgårdarna och rensar.
Men vad är en tagg i fingret mot allt annat elände i världen!

 Ha en bra dag alla!

20 thoughts on “Tagg i fingret !

  1. Så bra att det finns medel som kan dra ut den elaka taggen så de slipper skära. En liten tagg i ett litet finger kan göra attans ont 😦

  2. Ja vad är en tagg i fingret eller spik i foten mot allt elände i världen. Men det kan göra jäkligt ont.
    Jag skippar nog tvn ikväll, huvudet värker och trött är jag.
    Natti vännen o suss gott
    Pössss o kram 💕

Kommentera

