Måndag

Klockan.
På sin 80-årsdag fick Toscanini en klocka som bara behöver dras upp vart 50:e år.
Han tittade på alla givarna runt omkring sig och sa:
– Tänk, hur många av er som inte får vara med nästa gång jag drar upp klockan.
***************************************************************
Kortspel.
Det är full fart på Bondtolvan i rallarbaracken. Då säger Stor-Mats vänligt:
– Du Oskar, lever dina föräldrar?
– Jomän, dä prima liv.
– Sluta å titta i mina kort då, så besparar du dem en stor sorg.
**************************************************************
Eterisk
– Han sa att jag såg eterisk ut i månskenet.
– Vad menade han med det?
– Det vet jag inte. Men jag gav honom en örfil för säkerhets skull.
Belevat.
Det hör till vanlig hövlighet – framhåller Belevade Bengtsson
– att då och då se även en starkt urringad dam i ögonen när man dansar med henne.

Ha en bra början på en ny orörd vecka!

34 thoughts on “Måndag

  1. Tack för dagens fniss
    Tack, så kul att göra kort och hitta på en massa rim i korten.
    Jag ger mina barnbarn pengar dom önskar sig det behövs ju alltid köpas något till boendet.
    Min bästa present är alltid garn 😉
    Kram

  2. Undrar just om jag får en sån Toskaniniklocka i höst? Den behöver ju inte dras upp, men det behöver inte mina andra klockor heller.

    Kram/Gilla

      • För min del använder jag nästan inte mobilen till något. Glömmer oftast att ladda upp den. Men sen har vi huset fullt av klockor av alla sorter.

        Kram/Gilla

      • Jag använder min mobil mycket! Vi har inte fast telefon.Och när jag är ute och behöver veta något så googlar jag och använder även GPS. Kram!

      • Sv: Vi har kikat både på Kos hotel Astron och Side hotell Dogan idag, men det ser mörkt ut redan. Vi hade tänkt oss att resa i september. Utsålt både hit och dit. Priserna är inte låga kan jag lova. Får se vad som blir av det hela.

        Kram/Gilla

  3. Haha! Är det någon speciell sida du hittar roliga historier på eller du söker runt? Eller du har kanske dem i en bok eller i huvudet? 😉

    Sv: Väldigt spännande! 🙂

  4. Nu har jag avverkat Ernst på tv 4 play, mysigt program och så vackert det är där. Dags att hoppa i säng,
    Natti vännen och sov gott
    Pösss o kram 💞

Kommentera

