Ingen bra början!

Jag fick ingen bra början på en ny vecka!
Kjell var på boende och skulle komma hem för att åka ner till Malmö sjukhus
Jag hade beställt färdtjänsten på fredagen.
Resa från boendet till oss och jag frågade om inte samma färdtjänst kunde köra
vidare ner till Malmö sjukhus.
Nä sa dom det gick inte!
OK jag beställde från boendet .Ny färdtjänst från oss 10 min efter han hade kommit hem.
Ingen kom!! Då kommer färdtjänsten 20 min försenad Samma färdtjänst som innan!!!!!!!!!
Mina ögon blev som tefat Men!! Det var ju du som körde hit honom,då kunde vi ju ha åkt på en gång.
Han blev lika förvånad som jag.Ja ja det är bara att finna sig i det.
Väl nere så tog läkarbesöket 45 min.
Ny färdtjänstbeställning.Vänta 1½ timme.
Hmm då kom jag på att Kjell borde få något att äta han är diabetiker. .
Frågade i receptionen var man kunde köpa något ätbart, fick besked det fanns  en pressbyrå en bit ifrån.
Att asa Kjell dit var omöjligt.
Jag meddelade dom i receptionen att jag skulle hämta något ätbart .
Kjell är inte rymningsbenägen…. så dom skulle  passade honom.
Jag kutade iväg kom tillbaka genomsvettig.Då var  Kjell försvunnen!
PANIK! ja den  kände jag längs hela min ”långa ” rygg.
En sköterska kom gående med honom hon hade möt honom i korridoren.
Kjell hade sökt efter en toa.
Jag hjälpte honom till toan. När han var färdig hade han dragit sönder  blixtlåset
på byxorna så jag fick dra livremmen åt böjsorna(byxorna) så att det såg någorlunda ut.
Jag gav honom att äta och spillde ner mej själv.
Väl hemma så var det dags att laga något att stoppa i magen
Min början på ny vecka kunde man hålla sig för skratt åt!

Ha en bra dag alla!

39 thoughts on “Ingen bra början!

  1. Jag förstår att du fick panik, när du inte hittade Kjell. Det där med Färdtjänsten är nog alldeles för känt här nere i Skåne. Man skriver insändare i tidningen flera gånger i veckan om utebliven eller försenad Färdtjänst.

    Sv: Jag hade bloggtorka och tänkte på ditt inlägg med lite festliga historier, så jag härmades. Men det kändes bra, att jag kunde hjälpa till så du fick ett gott humör.

    Kram/Gilla

  2. Oj, snacka om händelserik dag! Jag jobbar extra inom hemtjänsten och det är ganska många där som klagar på färdtjänsten, att de aldrig är i tid osv…

    Sv: Jag ska bli gymnasielärare i idrott och hälsa och naturkunskap. 🙂

  3. Vilken jälkla dag rent ut sagt! Man förundras över varför allt ska vara så besvärligt. Färdtjänsten är verkligen ett kapitel för sig. Hoppas resten av veckan blir bättre. Kram

  4. Nej men inte kul början det där, då håller man sig lätt för skratt. Nu hoppas vi att fortsättningen på veckan blir bättre.
    Kram vännen♥

  5. Vad har hänt med den svenska effektiviteten? Det där med
    färdtjänsten var ju helt otroligt. Ingen trevlig början på dagen!
    I morron är det en annan dag, som säkert blir bättre. Kram!

    • Jag hoppas att det blir bättre efter den 1 jni då Sverige tar över färdtjänsten. Idag blev inte en bättre dag! du får läsa bloggen imorgon Kram!

  6. Oj,oj vilken början…men nu kan det bara bli bättre.Ser nu att det tydligen inte blev så. Kikar in i morrn så jag får läsa vad som hände idag.
    Kram.

  7. Din början på den nya veckan var ju minst sagt händelserik. Jobbigt låter det åxo.
    Hoppas att veckan fortsätter bättre.

    Kram till dig

  8. Det lät inte roligt med mer bekymmer idag. Då får jag vänta till imorgon och se vad det var
    Kram vännen och hoppas du kan sova
    Pössss 💞

Kommentera

