Ingen bra fortsättning!

Dagen igår började så bra .
Vi åt frukost och packade sen in oss i bilen för att köra till vårdcentralen.
Kjells HB låg bra hade ökat från 68 till 108.
Jag kände att han var lite vinglig ,men inget farligt
Vi satte oss ner för att läkaren ville prata med oss.
Då.. ja då ser jag att Kjell är vit i huvudet håller på att svimma .
Jag springer efter läkaren Och med förenade krafter får vi in honom i ett rum.
Han var inte kontaktbar.
Prover togs i raketfart .Socker bra ,EKG bra ,syre bra men tempen 39
Läkaren lyssnade på magen och upptäcker då att det är tyst i magen
alltså inga rörelser Tarmvred?? Kjell är nu någotsånär kontaktbar emellanåt .
Det rings efter ambulans.Och jag kör efter…… börja har bra vana på det nu!
På akuten togs det en massa prover igen Alla var  bra.
Det bestäms att Kjell ska röntgas med kontrast . Jag börjar tratta det  i honom
Då….. efter tag börjar han skaka så att sängen hoppar Jag kallar på läkaren
Han tar reda på att det inte är kontrasten han blir dålig av .
Då börjar Kjell kräks.snabbt nu Iväg till röntgen.
Han som körde sängen berömde mej för jag var så snabb med kräkpåsen.
Väl nere på akuten igen  så får vi besked att han ska läggas in på Med 8
och jag kan köra hem och lägga mej
Idag ska jag köra in och besöka Kjell .
Och jag vill inte ha fler såna här överraskningar!
Men man kan se så fort det kan hända saker .

Ha en bra dag alla!

36 thoughts on “Ingen bra fortsättning!

  1. Mors.Usch o fy,hoppas det ordnar sig för Guben,,men han är ju på rätt ställe i alla fall..
    Jag har sol just nu,,men någon skur kan komma under dagen..Haé Bra.

  2. Usch, inte roligt alls. Ni har verkligen inte haft flyt de här dagarna. Hoppas det är bättre med honom idag!

    Sv: Vad roligt! Vilka ämnen undervisade du i? 🙂 Kram!

  3. Oh, vilket drama! Tur att du i alla fall var hos läkaren och fick hjälp direkt.
    Jag känner för dej och hoppas att denna dagen blir bättre för er båda!

  4. Men, usch så trist. Hoppas att Kjell mår bättre nu efter läkarvården på lasarettet. Jag känner verkligen med dig.

    Kram/Gilla

  5. Men kära nån vilken dramatik. Tur i oturen att ni befann er på rätt ställe och kunde få hjälp. Nu undrar man såklart vad som felas för Kjell. Hoppas det är nånting som han kan få hjälp med.
    Många styrkekramar till dig vännen♥♥

  6. styrkekramar ❤ tråkigt att de ska behöva va så, men jag håller alla tummar och tår på att det kommer bli bra för er ❤

  7. Jag har visst tappat bort dig men nu måste jag titta in till dig så jag får veta hur det
    står till med gubben din.
    som väl är var du på rätt plats i rätt ögonblick.
    Ha det så bra du kan.
    Kram Viola

  8. Det låter lite oroväckande med både bra och dåliga besked. Jag hoppas att det är dom bra som överväger.
    Natti vännen o suss gott
    Pössss o kram 💞

Kommentera

