Berg och dalbana!

Jag har aldrig tyckt om att åka karusell eller berg och dalbana.
Igår blev det en sådan fast på ett annat sätt!
Det började på morgonen .
Kommunen ringde och sa att Kjell kommit in på ett särskilt boende.
Jag har efter noga tänk kommit fram till att Kjell måste ha ett sådant boende för att vi ska få bra tid tillsammans
Jag kan då hälsa på honom ,ta fikakorg med och ha kvalitetstid med honom.
Häggenäs  (Tryck på Häggenäs så får ni se hur där ser ut)det är ett boende som är det bästa häromkring .
Med bra personal och service.Vi fick prata med Kjells kontaktperson.
Det ligger så fint vid en sjö.
Jag blev så glad att jag grät.
Ola följde med när jag var och pratade med läkaren.Vilket var ett enormt stöd.
Vi fick då beskedet att Kjell har en stor tumör omkring tarmen
Även levern var påverkad.Vi blev så ledsna båda två.
Jag frågade läkaren hur blir det nu med Häggenäs ?
Har de palliativ vård där?
Läkaren ringde dom och kom med beskedet att Kjell var välkommen dit .
Det som var hemskt var att Kjell har blivit sämre i sin Alzheimer .
Han kände inte igen mej eller Ola.
Läkaren sa att det ofta blir så när de kommer på sjukhus,och att det ibland ändrar sig
När vi körde hem körde vi inom Häggenäs och fick se han rum.
Ja även onsdagen blev omtumlande.En mental berg och dalbana!

Ha en bra dag alla!

33 thoughts on “Berg och dalbana!

  1. Vilken svårt situation ni har! Jag kan inte ens föreställa mig hur det kan vara när ens livskamrat tynar bort så som du beskriver det. Jag skickar dig mina styrkekramar!

    • Det är tufft.Det gäller att ha tagit tillvara den tid vi har haft.Att göra så bra man kan för varandra medan man är frisk. Tack för styrkekramar de behövs. Kram!

  2. Jag är glad över att han fick komma in på ett fint boende, dock är jag ledsen över de besked ni fick. Men det blir nog lättare för dig att njuta av den tiden ni har kvar tillsammans om han är på ett boende och du kan koncentrera på att bara umgås med honom när ni träffas. Styrkekram till dig.

    Sv: Vad roligt att undervisa i teckenspråk! Lite annorlunda. 🙂

    • Du har så rätt vi kan få mer kvalitetstid när Kjell är på boende! Vi var två lärare som hade teckenspråk på Vipeholm gymnasiet och Spyken i Lund Vi satte upp 5 musikaler på Teckenspråk.Det drog elever till oss 🙂

  3. Häggenäs ser ju fint ut. Kjell kommer nog att få det bra där. Tråkigt bara med de negativa beskeden. Jag känner till hur Altzheimers bär sig åt. Min Mamma drabbades. Jag träffade henne inte så ofta, för hon vårdades i Stockholm och jag bor ju i Helsingborg. Men åtminstone två gånger om året hälsade jag på henne, när jag ändå var på Modemässan. Jag hade ju butik på den tiden.

    Värsta minnet var just den gången, när hon frågade: Vem är du? Har vi träffats förut? Sen var jag där nån månad innan hon dog. Då var hon inte kontaktbar alls.

    Du har ju i alla fall tur, som kan hälsa på hos Kjell i närheten.

    Kram/Gilla

  4. Ja omtumlande kan man minst sagt säga att det blev för dig och familjen. Men vilken lättnad för dig att Kjell får komma till ett sånt fint boende. Fint för honom och tryggt för dig också. Det betyder mycket att du får vara pigg och glad när ni träffas den tid som är kvar.
    Varma styrkekramar, och jag tänker på er♥♥

  5. Måste kännas skönt att få kunna få den kvalitetstiden med honom och det ser ju ut som att han kommer till ett bra ställe med god omvårdnad. Kram

  6. Jag har också sovit i soffan och där sover man gott. Men nu ska jag förflytta mig till sängen.
    Hoppas du kan sova gott inatt
    Natti vännen
    Pösss o kram 💖

  7. Men usch vad jobbigt för er…jag skickar styrkekramar till er båda….ja till barnen också.

    Jag har inte en aning om hur det är att se sin livskamrat bli sjuk och försvinna in i sin egen värld….men har nyss förlorat två närstående och det var tillräckligt svårt

  8. sitter här med tårar i ögonen. Förstår det är blandade känslor. Skönt med hem för honom och trist med cancern 😦 och jobbigt att han inte kände igen er 😦 Stor kram till dig från mig och Hugo

Kommentera

