Måndag!

Ny vecka ! Bra att börja den med ett leende på läpparna.

Det var en gamling som hade två hästar, men han hade väldigt svårt att se skillnad på dem.
En dag kom han på att han kunde klippa manen på den ena
och då kunde han till nöds skilja dem åt ett tag.
Fast manen växte ju ut igen.
När han beklagade sig för sin granne fick han till svar:
– Den svarta hästen är ju flera centimeter högre än den vita!
************************************************************************
När morfar klädde på sig en vintermorgon och stod i långkalsonger gjorde barnbarnet stora ögon:
– Åh, morfar, inte visste jag att du också går på balett!
****************************************************************************
Webbmastern för AllaRoligaHistorier extraknäckte som TV-reparatör och hade kallats till gamla paret Svensson.
Han möttes i dörren av fru Svensson som sa:
– Tv:n går bra nu.
– Jaså?
– Ja, vi kom på min man och jag att vi hade råkat byta glasögon med varandra…
******************************************************************************

Ha en bra början på en ny orörd vecka!

26 thoughts on “Måndag!

  1. Tack för det skrattet, precis vad jag behövde en sån här morgon när regnet smattrar mot rutan och på väg till tidigt jobb,
    ha en fin dag

  2. Hahaha! Skönt att börja veckan med ett leende på läpparna. Behövde jag här i mitt tentaskrivande. 🙂

    Sv: Ja, hon är verkligen hur härlig som helst, så glad att jag har henne. 🙂 Kram!

  3. Härliga historier du hittar och bjuder på. Jodå, jag fixade att se klart deckaren, den var så spännande att det var ingen risk att somna till.
    Jisses vad det blåser idag, tack o lov så kom solen fram vid lunchtid så det blev lite skönare trots allt…
    Kram vännen♥

  4. Ikväll har jag hållit mig vaken också konstigt nog. Men nu kallar John Blund.
    Kram vännen och sov gott
    PÖSSSS 💞

Kommentera

