KBT!

Jag mådde inte så bra för ett tag sen så….
Min läkare skickade mej till KBT.
Jag var mycket skeptisk detta.
Men tänkte Ok! jag får väl ge det en chans.
En liten tjej möte mej i dörren ,och jag var på väg att vända och köra hem .
Men.. jag beslöt mej för att följa med henne.
Efter att vi hade pratat en stund tänkte jag! Man ska inte vara så snabb att döma!.
Jenny ritade och förklarade och gav mej hemläxa!
Förra veckan så var behandlingen slut Och Jenny bad mej sätta ihop redovisning.
Så här blev den !!
*************************************************************

När jag träffade dig Jenny så…….Tänkte jag!!!.
Hur ska en sådan liten person kunna  att hjälpa mig?

Det första som jag fick lära mig var om energi.
Hur viktigt det är, att om man ger energi
så måste man fylla på med mer energi .
energi 1
Du gav mig ”verktyg”
verktyg
Du hjälpt mig använda dem.
Du har med tålamod fått mej att se in i mig själv.
Att ta nytta av det som hänt och att man
bara kan planera till en viss gräns
Det allra viktigast är att vara här och nu!!
Jag behöver inte vara problemlösaren.
Jag  får lov att Släppa taget !

verktygsbälte

Jag har nu mina ”verktyg” att ta till om jag skulle
behöva dom i  dina fantastiska teckningar !!
Som jag kan ta fram om jag skulle behöva dom.

Tänk så fel jag hade  !!
Den här lilla personen är  STOR !
Jenny dam

Tack Jenny för din hjälp!
***********************************************

Ha en bra dag alla!

32 thoughts on “KBT!

  1. Så skönt för dig att behandlingen har lyckats. Och att det var en så liten tjej, som klarade av dej!

    God morgon denna tisdag. Ha det så gott!

    Kram/Gilla

  2. Vad roligt att behandlingen fungerade! Ibland är det bra att prova saker fast man är skeptisk. 🙂

    Sv: Ja, vi har verkligen kul ihop!
    Tack så mycket! 🙂 Kram!

  3. Ja man måste försöka ge allt en chans, och där fick du verkligen bra hjälp. Ibland har man kanske svårt att inse att hjälp kan behövas för att komma ur en ond cirkel.
    Använd dina verktyg när dom behövs nu….
    Kram vännen♥

  4. Så härligt, och bra att du gav det en chans. De svåraste sakerna i livet är ofta de enklaste. Jag har också gått på KBT.

  5. Så fint du beskriver din upplevelse av behandlingen du fick av Jenny. Härligt att du känner dig lite starkare nu då du fått de rätta verktygen..
    Kram på dig.

  6. Jag tror det är dags att krypa ner i sängen. Ögonen vill inte hålla sig öppna längre.
    Natti vännen o suss gott
    Pössss o kram 💞

Kommentera

