Måndag!

Det får bli något om advokater!
På tal om advokater  så är vår hund Bella ett bra advokatämne. Hon hittar alla kryphål och rymmer..

Åklagaren:
– Hur gammal är din son?
– Ja du… Antingen 46 eller 47…
– Och han bor hos dig?
– Ja.
– Hur länge har han gjort det?
– I 49 år.
**********************************************************
Benke var inställd till tinget. Hans advokat påtalade för vittnet:
– Att Benke kröp på alla fyra mitt på vägen bevisar INTE att han var påverkad av alkohol!
– Det är möjligt, men han försökte i alla fall att rulla ihop den vita mittlinjen!
********************************************************************
En man stod åtalad för att ha bitit av en annan mans öra i ett slagsmål. Den åtalades advokat korsförhörde ett av vittnena.
– Såg du verkligen hur han bet av örat på offret? frågade han vittnet.
– Nej, det gjorde jag inte.
– Aha! utropade advokaten och höjde triumferande ett finger i luften. Så hur kan du då påstå och här vittna om under ed att den åtalade bet av örat?
– Därför att jag såg honom spotta ut det!

Ha en bra början på en ny orörd vecka!

36 thoughts on “Måndag!

  1. Har kört från Uppsala idag på morgonen,,regnade till o ifrån hela vägen,,väl hemma ser jag en blå strimma som växer från väster,,hoppas på uppehåll resten av dagen..Haé Bra.

  2. Matte kan vara svårt ibland. Ibland rör jag till det om min ålder, men när jag fyller jämnt är jag helt säker på hur gammal jag är…hela året. Kram

  3. ne men gud haha.

    ja men jag vet de är mycket jobb med en hund men de är så värt det. Kul att du haft kennel så länge. kram

  4. Igår fick jag förmaksflimmer igen och blev rädd att jag inte skulle orka gå på Amandas avslutning i skolan idag. Men som tur var så gick det över efter ett par timmar.
    Hoppas du haft en bra dag.
    Natti, natti
    Pösss o kram 💞

    • Godmorgon!Mita min älskade vän!! Du måste vara rädd om dej!! Du skulle behöva gå på KBT och lära dej att inte ta ut all energi. Du vill så mycket att du glömmer spara på dej! Jag har varit likadan . Lova att ta väl hand om dej …..Stor Morgonkram!

Kommentera

