Utflykt !

Igår var det dags för utflykt.
En av personalen på Häggenäs bjöd hem de boende till sin gård .
Vår bil
Rullator och Kjell stuvade jag in i vår bil .De andra åkte i bilar och liten buss.
trädgård
Framme så satt vi i den fina trädgården.
2 hästar
Hästarna undrade vem vi var..

hejsan
Kjell gick till dom och ………de kollade in varandra .Kjell kom ihåg alla våra hästar .

korv
Det grillades korv
korv med potatissallad
Som  åts  med potatissallad ,och det blev kaffe med kaka.

hoppning
Man kunde hoppa  i denna Men ingen ville !! Konstigt !!!!

sto m föl
Så var det dags att vända hem .Men först tog vi adjö av det vackra stoet och hennes föl.
En helt fantastisk dag!

Ha en bra dag alla!

26 thoughts on “Utflykt !

  1. Så trevligt att de fick hälsa på. Djur och barn gör gott för de äldre, och att vara ute i naturen också. Det verkar vara ett bra boende. Det där hade aldrig hänt där jag jobbade förr.

    • Jag funderade på att testa studsmattan Men sen kom jag fram till att det var nog bäst att låta bli.För hur kommer man ur den??? Jag hade kanske stått där och studsat ännu ! Kram!

  2. Men oj vilket underbart ställe Kjell har hamnat på! Fantastisk personal, verkligen. Snacka om att dom bryr sig om! Sådär borde alla få ha det 🙂

    PS: Jag vill se bilderna på dig när du hoppar i studsmattan. För det gjorde du väl? 😉

    • Ja.. det är ett fantastiskt ställe Kjell är på Så skulle alla vara ! De har både kvalitet och kvantitet!!!!………………………….SVAR:Jag funderade på att testa studsmattan Men sen kom jag fram till att det var nog bäst att låta bli.För hur kommer man ur den??? Jag hade kanske stått där och studsat ännu ! Kram!

  3. En sån härlig utflykt det blev. Jag skulle gärna vara med om en sån. Men eftersom jag inte bor på ett sånt boende, får jag väl nöja mig med våra egna utflykter.

    Ha det så gott vännen och en Glad Midsommar.

    Kram/Gilla

  4. Hej Stumpan!
    Du får läsa på min Blogg varför jag inte Bloggat.
    Så fint dom anordnar.
    Vi gjorde oxå mycket till och med tog vi dit en som kom med griskultingar.
    Just den här dagen före midsommarafton var alltid så fin kom alltid massa förskolebarn och sjöng.
    Tack, tror du jag sa några fula ord när jag sydde lapptäcket, Allt ska ju vara på mm och jag var då nybörjare.
    Kram

  5. Konstigt att jag inte är tröttare när jag hållit på och fixat en hel del idag. Men nu blir det bingen.
    Natti vännen och sov gott
    PÖSSSS💞

  6. Fantastiskt vilket fint ställe han bor på 🙂
    Härlig utflykt till gården…sa det förut också men upprepar mej….vilket engagemang hos personalen där, inte alla som vill bjuda hem sina arbetskamrater ens och ännu mindre de på boendet….
    Det måste väl vara Sveriges bästa boende?!

Kommentera

