Tiden!!!

Jag har haft detta inne på bloggen förr
Men den tål att vara inne igen!

VAD ÄR TID ?
Hur lång tid är tio år?
Fråga paret som nyligen gift sig 
Hur lång tid är är tre år?
Fråga en nybakad student!
Hur lång tid är ett år?
Fråga eleven som måste gå om nian!
Hur lång tid är en månad?
Fråga mamman till en för tidigt född baby!
Hur lång tid är en vecka?
Fråga chefen på en veckotidning!
Hur lång tid är en timme ?
Fråga de förälskade som väntar på att träffas!
Hur lång tid är en minut?
Fråga den som just missat flyget,tåget eller bussen!
Hur lång tid är en sekund ?
Fråga den som överlevt en olycka 
Hur lång tid är en hundradels sekund?
Fråga den som vann silver i OS!
Tiden väntar inte på någon . Värdesätt varje ögonblick!
Ha en bra dag alla!

31 thoughts on “Tiden!!!

  1. Mors..Ja efter en kul dag,med midsommarfirande på en jättefin plats ”Liljekonvaljholmen”,,sill o nubbe som smekte strupen på sin väg ner dit den skulle.Så somnade jag som en stock,och sov riktigt bra fram till 06:30..Vaknade upp till en lite gråmulen dag..Haé Bra.

  2. Mycket tänkvärt!

    Det var hoppning på denna filmen, synd att du inte kan se det…
    jag har mest dressyrat de senaste åren, har egentligen mest busridit i skogen förr och startade min första dressyr clear round med Ava för 3 år sen…

    det finns en del filmer, titta efter kategorin ”film”

  3. Den är riktigt bra och talande den! 🙂

    Ja, Hugo kommer ha sitt rum inte så långt bort från vårt, och vi har ju babyvakten med som hjälp. Jag vet inte om han är för liten för flytta redan nu.

  4. Så klokt som det är skrivet. Tiden ska vi vårda och inte slösa bort. Ha en skön fortsättning på helgen..
    Kram vännen♥

  5. Du är så klok! Han går ju flytta tillbaka in till oss om det inte går 🙂
    Får nog bli när köket är färdigt, hans rum används just nu till förvaring av kökssaker 🙂

  6. Jag sitter här och kämpar för att se klart min film, två gånger har jag somnat, men nu tror jag att det fixar sig..**
    Natti vännen och sov gott
    Pöössssss**

  7. Sv: Visst var det fina blommor han köpte. Kul med blåa rosor. Så hade vi ju mycket trevligt tillsammans med gästerna. God mad, möen mad och mad i rättan tid.

    Kram/Gilla

Kommentera

