Nu är det sommarväder!

Nu har det blivit varmt och badväder!
Lite  roligt om bad!!

Det var en gång en myra och en elefant som skulle bada.
Myran sprang ut i vattnet medan elefanten såg sig förvirrat omkring.
Efter en stunds förvirring sa elefanten till den badande myran:
– Myran, kan du komma upp ett tag?
-Nä, jag vill bada, sa myran.
– Men snälla bara lite snabbt.
– Ok då, sa myran och gick upp ur vattnet.
Elefanten tittade på honom och sa:
– Tack nu kan du gå tillbaka igen.
Något irriterat blängde myran på honom och frågade vad saken gällde egentligen.
– Äh, sa elefanten, jag ville bara se om du tagit mina badbyxor.

Ha en bra dag alla!

23 thoughts on “Nu är det sommarväder!

  1. Men ”lille” elefanten då, vilken härlig kommentar..**.. Här slapp vi åskovädret, men regnet har smattrat på hela morgonen. Uppehåll nu och solen börjar komma fram, då blir det varmt
    Kramar♥

      • Nu kan jag sitta för öppen balkongdörr utan att frysa. Värmen har kommit tillbaka. skönt.

        Sv: På Sofiero, kan man gå länge, länge och titta på alla möjliga blommor och andra växter. Det är bara det, att vi inte orkar stanna för länge, eftersom det är så mycket vackert att se.

        Jag hade faktiskt tänkt säga till Sibbe att vi skulle köpa de där muggarna. Men jag hann inte förrän han köpte dem av sig själv. Han tyckte också mycket om dem.

        Kram/Gilla

  2. Nej nu måste jag släcka ner här, filmen är alldeles för otäck att se klart.
    Natti vännen och sov så gott
    Pöööössss**

Kommentera

