Måndag!

Gamla tant Olga på hemmet fyllde år och uppvaktades av lokaltidningen
som tänkte skriva en notis och ta en bild.
Fotografen instruerar:
– Jaha titta in i kameran .Såja ,bra
och så ett stort leende tant Olga !
Visa tänderna!
-Nej nej dom låter jag sitta i munnen!
*********************************************************
Två katter låg och solade på ett tak.
Därifrån kunde man se in till  BB och salen där de nyfödda låg.
Den ena katten gäspade och frågade.
-Undrar hur många de tänker behålla?
************************************************
Jaså du har gift dej helt plötsligt.Är du lycklig?
– Överlycklig, Han har allt man kan önska sig.
Stor förmögenhet ,fantastisk villa .Lägenhet i Palma och väldigt bräcklig hälsa!

Ha en bra början på en ny orörd vecka!

42 thoughts on “Måndag!

  1. Hoppsan, bra historier ser jag så här på måndags morgonen..**..
    Duktig du är som städar, jag får se vad det blir här sen jag varit på sjukgympan.
    Kramar♥

  2. Det är kul med lite skoj på morgonkvisten. Till skillnad från gamla tant Olga, , så har jag tänderna i behåll. Man ville faktiskt skriva om mig också i Helsingborgs Dagblad. Men jag skickade inte in nånting.

    Sv: Tack. Jag har sovit gott i natt, men snabeldraken får vara stilla idag.

    Kram/Gilla

  3. Haha!

    Att ha löständer – som min farmor hade – var min stora dröm när jag var liten. Jag hade räknat ut att då kunde jag skicka in tänderna till tandläkaren per post, och slippa följa med själv… 😀

    Ha en finfin start på veckan!

  4. Åhh men kissarna då ❤

    Tack för dina tips 🙂
    Jag har full hörsel på höger öra så det är mest i vänster varv jag inte hör vad som är på gång.
    Till min förra häst hade jag en helt döv tjej som medryttare, hon kom in på Strömsholm senare och utbildade sej till ridinstruktör(tror jag det var) jag begrep aldrig hur hon kunde hinna med att läsa teckenspråk och rida samtidigt….det måste ju kräva mer än dubbelt än om kan koncentrera sej på hästen och slippa titta på instruktören hela tiden?!

    Ha en fin måndag 🙂

    • Klart att hon hinner avläsa Teckenspråk Du hinner ju titta på de andra!! Hur har du förlorat din hörsel på v öra Förlåt om du tycker jag är nyfiken .. du behöver inte svara.. ha en bra dag ! Kram!

  5. Men vad säger du, är Kjell så dålig, det visste jag inte. Jag känner med dig vännen och mina tankar finns hos dig, ja hos er båda och hela familjen.
    Stor varm kram, och hoppas du får lite sömn**

  6. Tack 🙂
    Men det hände 91 eller 92, jag har förlikat mej med mitt öde. Alltid när jag träffar någon ny bekantskap berättar jag att jag är döv på ett öra och håller mej på ”rätt” sida, de allra flesta förstår ju, men de finns en och annan som blir irriterad när jag frågar om….istället för att titta rakt på mej och artikulera blir dom otrevliga….ytterst korkat,
    men som sagt…jag har lärt mej leva med det
    🙂
    Kram

Kommentera

