Grindar!

Igår morse när jag släppte ut hundarna ,så kom Ulla in och ville säga något.
Jag gick ut och upptäckte då att
Grind b - Kopia
någon hade öppnat grinden mot uppfarten.
Jag kallade på Bella och hon kom från trädgården.
Jag berömde henne för att hon inte hade rymt.
Dom fick båda en godbit.
Senare på fm  upptäckte jag att även
Grind f - Kopia
grinden mot framsidan var öppen.
Så hundarna hade dubbel möjlighet att rymma .
Man kan ju undra vem som har öppnat dom??
Ska man sätta el i låsen?

Ha en bra lördag alla!

27 thoughts on “Grindar!

  1. Obehagligt!
    Sätt upp stora ”här vaktar jag” skyltar på grindarna.
    Jag minns att pappa hade något slags larm, han hängde det på handtaget inne och när någon tog i handtaget på utsidan skällde det som en stor hund…..kul grej men det skulle första inte funka på din grind

    Ha en fin dag

  2. Men kära nån, vilken tur att dom inte rymde ut på äventyr. Hade det varit Bamse som haft chansen då hade han försvunnit som en avlöning 😕
    Du har rätt, jag hade nog grus i både huvudet och ögonen igår kväll som kunde missa vem som åkte ut. 😊
    Kram vännen och ha en fin dag 💕

    • Ja det var tur att inte Bella rymde.Hon försvinner lika fort som en avlöning! Kan tänka mej att om hon och Bamse hade rymt hade de haft skoj!! ….När vi hade gård så hade vi elstängsel med extra stark ström. Kanske något för mina grindar??? Ha det så bra! Kram!

  3. Jag har inte hört av mej på länge, jobbar intensivt i Spanien och har haft dåligt internet och väldigt lite fritid. Har dock följt dej.
    Hoppas du har det bra trots omständigheterna.
    Sköt om dej och ha en trevlig weekend!

  4. Aj då! Det var både bra och dåligt! Bra att dom inte tog sig en tur utanför och dåligt för att någon hade öppnat båda grindarna! Kram på dig!

  5. Nu blir det sängen och läsa en stund. Så mycket bättre var toppenbra’, en sån elegant man han är Sven Bertil. Glöm inte att ställa om till vintertid
    Natti vännen och sov så gott
    Pössss o kram**

  6. Men vad är det för besökare som inte kan stänga grinden efter sig? Eller kan det vara busstreck?
    Tur att hundarna var kvar på tomten i alla fall!

Kommentera

