Fiber!

Igår så kom dom
Vilka!!!???  jo dom som skulle  installera fiber!
borr
J
ag sa till killen Vilket borr!! Tur att inte tandläkaren har såna.
Han sa: Det är den nya trenden nu att tandläkare ska ha såna!

montering - Kopia
Så monterar de ”lådor”på väggen.
Nu kom en speciell grej fram
svetsning
D
et var en ”löddmaskin” Den fixade till slutändan på tråden.
figertråd
d
om visade mig hur liten fibertråden är.
Den tar upp ljussignaler som sen omvandlar det till nollor och ettor!
färdigt - Kopia
Så.. installerat och klar
Nu så ska det väljas vilket bolag jag vill ha
bolag
Fick tips av killarna att vänta . Bolagen kommer att ringa och ”slåss” om dej.
Och då kan du pressa ner priset!
Jag kommer att kolla efter vilken som är bäst!
Vet ni något??

Ha en bra dag alla!

32 thoughts on “Fiber!

  1. Jag tycker det är konstigt att dom kallar det ”bredband” när dom är så fasligt smala, trådarna 🙂

    Jag vet inget om marknaden i Sverige. Inte om den i Spanien heller, men det finns en annan här i närheten som har bättre koll. Jag bara använder, jag… 🙂

    Grattis till fibern och lycka till med valet!

  2. Tyvärr, jag är lyckligt ovetand.
    Tur att det finns de som kan teknik, jag är en teknisk idiot, men lika glad för det, hi,hi!!!
    Ha en trevlig fredag!

  3. Mors,,Kolla igenom de olika leverantörerna,vad dom erbjuder,,bestäm vad du vill ha o behöver..
    Grådisigt helmulet +6,7 blir en solfattig dag som det ser ut..Haé Bra.

  4. Vi har letat men hittar ingenting hon kan skadat sej på…vissa hästar har ju benägenhet att råka ut för konstiga saker, hon kanske är en av de?!

  5. Vi har fått ett brev i brevlådan om att de ska ha ett möte angående fiber på vår gata. Känner mig lite förvirrad….men har en son som som får hjälpa oss. För man vill ju hänga med.
    Ha nu en fin helg. Kramen

  6. Du kan ju kolla på deras hemsidor,så får du lite hum om vad det rör sig om,en del har ju både data,tele och tv,några har bara data och tele..Haé Bra.

  7. Hoppas du hittar rätt i djungeln, för nog finns det mycket erbjudande att välja mellan. Här får LG sköta det där, jag är nöjd att det funkar.
    Kram vännen och ha en fin kväll♥

  8. Jag vaknade lagomt till omröstningen i Idol och nu är det spännande , finalen närmar sig.
    Sängen väntar.
    Natti vännen och sov gott
    PÖSSSS o KRAM 💖

Kommentera

