Gamla minnen!

Det står att den som söker finner!
Jag hittade en tröja som var från ridlägret
tröja
Denna tröja var Olas!!
Oj vad många roliga minnen som jag kommer ihåg när jag ser på tröjan !
ridläger hade vi i  8 år så blir det ju en hel del minnen .
Förberedelserna började flera månader innan lägret.
Gjorde snitslade vägar i skogen.
Målade hinder ,fixade sängar,handlade in mat och gjorde
dagsscheman m.m.
Vi var 5 vuxna och 14 ungdomar och 20 hästar.
En gård en liten bit ifrån hade också¨ridläger Så det var tävlingar i hoppning och dressyr.

Ha en bra dag alla!

36 thoughts on “Gamla minnen!

  1. Ja du vilka kul minnen, jag tror nästan t o m att jag någonstans ska ha kvar mina linoleum-grejor.

    • Vad kul att du läser min blogg!! Ja det var många minnen som ”trillade” ner på mig.. Visst hade det varit kul att träffas. Men jag har inte alla adresser har du?Förlåt att jag stavade ditt namn fel.. Hör gärna av dej Kram!

  2. Härliga minnen, det är dom man får leva på när man inte orkar hålla igång som förr.

    Ava är mer än bestämd, hon är envis som få också 😉
    Vi har provat förut vid några tillfällen att ta in de andra så hon blir ensam kvar, men har hon bestämt sej, har det ingen betydelse förra vintern kunde det ta 30-45 minuter att få in henne för natten, trots att de andra redan stod inne och mumsade.

    Att sköta skador på benen är riskabelt när hästen blir stressad och har ont, att lyfta ett ben är ett bra knep men det funkar inte alltid, jag har varit med om hästar som sparkat ändå och den som håller benet får all tyngd eller tappat….och jag vill som sagt inte riskera nåt, jag är tillräckligt kass i kroppen ändå och sparar den till Avas dumheter…hihi

    • Ava är en mycket bestämd ”dam”..Men jag tror att du har tålamod att klara av henne!. Jag menade inte att du skulle hålla i benet Det finns väl fler som kan hjälpa till..Kram!

    • Jag tycker om din blogg och det beror nog på att jag känner igen mig som jag var för mååånga år sen. Jag har rekomenderat den till de som tycker om att läsa om hästar och hur du kämpar på trots att du är sjuk.. Kram!

Kommentera

