Dålig dag!

Igår var det ingen bra dag!
Vintergaloscherna  var i bilen ,och tid för att sätta på galoscherna
var inbokat.
Jag kollar brevlådan och går mot uppfarten .. det var då ja… då som jag
gör en ”vädermölla”.(skånska för att trilla omkull)Wow som jag for runt! Ok inga ben brutna men oj så ont det gjorde.
Hela gatan var isbelagd !!!!!!
Nu började problemen på riktigt.
Bilen fastnade
bilen fastnade .jag skottade ,men snön var som cement!
Högt med snö
Jag kom inte längre än så här .
Det var bara att ringa återbud!! trodde jag … telefonen var död!!
Fick gå in till grannen och ringa Toyota och Ola!
Så dumt att man inte har en telefonlista!
Förr så kunde man alla telefonnummer i huvudet.
Hjälpen kom
Hjälpen kom
Ola kom och skottade och körde mej till
Crezydisk (affär som har mobiler .m.m )så att jag
fick mobilen fixad det var ingen stor grej Skönt.. Jag hade en äldre mobil som jag fixade till att ha som extra telefon.
Nu ska alla telefonnummer in i den.
Hundarna tyckte att det var
Ulla
kul att ”gå på vatten” fryst vatten!!
Idag ska jag försöka få ny tid till att få på
vintergaloscherna!

Ha en bra dag alla!

 

30 thoughts on “Dålig dag!

  1. Vad en enda snödag kan ställa till med problem. Idag har mycket av snön töat bort här och det småregnar lite. Hoppas du inte är alldeles ”vingabröten”. Kram

  2. Men så härligt att ni fått vinter i Skåne,det sker ju inte varje år,,taskigt att dratta på ändan bara..
    Här är det gråväder +0,9,,jag har fått tid till 13:30 för hjulskiftning..Haé Bra.

  3. Usch och fy för halkan, tur du inte bröt nånting, men det kan göra nog så ont ändå. Vinterdäcken har vi haft på i två veckor nu, och tur det eftersom ishalkan kommer oftast helt oförberett.
    Idag har vi tö och regn, hoppas det inte fryser på till kvällen bara.
    Kram vännen och ta det så försiktigt nu♥♥

  4. Men stackars dig. Men att vintern har kommit till Skåne också. Kanske har den även försvunnit redan, som här i Norrland?

Kommentera

