Nobelfesten

Imorgon är det nobelfest.
Men jag bryr mej inte om att gå dit
varför??
Jo……Behöver du gå på toaletten, gör det innan. Du kan få sitta i flera timmar, men måste du resa dig är det bäst efter huvudrätten.
Jag har ingen festblåsa 🙂
Dom har tagit  bort speglarna på varannan damtoalett för att  besökstiden ska halveras.
Dessutom har jag ingen aftonväska med axelrem,klart jag
kunde ju ha löst det med ett hundkoppel.
Sen när jag läste att de har inte diskat porslinet
Då servisen är ömtålig och vill man inte utsätta den för vatten.
Man torrdiskar .
Och man  tar tiden på hur fort man äter.. man måste som  gäst äta upp inom utsatt tid, annars plockas tallriken bort.
Allt detta har man med tidsstudier planerat.
Troligtvis inte av en Skåning!!
Så jag stannar hemma och äter en bit mat i lugn och ro!

Ha en bra dag alla!

 

26 thoughts on “Nobelfesten

  1. Jag tror inte jag går dit heller, maten brukar sällan vara bra på så stora tillställningar hihi

    Min svägerska som gick bort i början på året, hade sin födelsedag på nobeldagen, det känns vemodigt att inte kunna ringa och gratta henne, min bror sa att han skulle bjuda vår bror och hans fru, på kaffe och liten tårta som vanligt…hoppas det blir så

    Kram

  2. Visst ska man njuta av maten, bättre och skönare hemma. Nån festblåsa har inte jag heller, så man skulle inte våga dricka nånting. Annars kanske man skulle ha en ”festpotta” med sig..*’
    Kram vännen♥

  3. Jag såg på Bonde söker fru på play förut sen slocknade jag så skönt i soffan. Men nu dags för tandborstning och sova vidare.
    Natti vännen och sov gott
    PÖSSSS o kram 💞

Kommentera

