Byte

Igår köpte jag ny kyl/frys
Den gamla hade lagt av

nytt Det gamla bärs ut
Två trevliga killar kom med den nye trotjänaren
och den gamla åkte ut!!
Hålet som den nya kyl/frysen skulle in i

För litet motorsåg
var för litet på höjden…Ola tog fram motorsågen..

kanten sågades av det funderades
Sen sågade han kanterna  .. och funderade ………
Han gjorde en ramp som den nya kyl/frysen åkte in på sin plats
fick plats
Så ja ……. den passar…. ska bara in en bit till .
Han ska hänga om dörrarna också .
Så bra att ha duktig son!
Tack Ola!!

Ha en bra dag alla!

34 thoughts on “Byte

  1. Så bra, och alltid roligt att byta ut gamla grejer. Jag hade gärna haft min diskmaskin kvar men nu blev det som det blev… med 1500 kr egenrisk.

  2. Söner kan vara guld värda! Skönt med en ny frys! Den nya drar säkert mindre ström än den nya! Hoppas att ditt nya år 2016 blir helt underbart för dig! Kramar

  3. Ja det är synd om Arctic som är så understimulerad, jag har haft hästar här som gått i hagen och haft det skönt, men då har portionerna kraftfoder varit minimala eller inga alls….
    Vi får skriva upp på önskelistan att du kan komma hit och stå bredvid på riktigt🙂
    Ha en fin kväll,
    Kram

  4. Härligt med en händig och duktig son. Nu hoppas jag den nya sköter sig. Vi bytte för två år sedan. Redan efter några månader la frysen av helt. Tur att det fanns grannar med plats i sina frysar. Gott Nytt År kram från Bosse

  5. Hon hade inte varit här på ett par dagar..
    Ja visst men inte alla som förstår det.
    Ja, skriv det på önskelistan; ) jag bor utanför Borås.

  6. Så skönt för dig att ha en sån händig son.Vi fick en ny uppsättning kyl/frys för ett tag sen Men det lät husvärden sen kille hjälpa till med. Vi bor ju i ett hyreshus, så vi behöver inte lyfta ett finger vid såna tillfällen.

    Tack för kommentaren hos mig. Jag känner mig bättre dag för dag, men är mycket trött.Det går väl över så småningom

    Kram/Gilla

Kommentera

