Språkbruket

Språket ändras så att man vet snart inte vad personer säger .
Googlade på nya ord
Här kommer några

tvodd – poddsändning med rörlig bild.
usie – självporträtt med kändis eller annan person.
yoloa – ökad användning: leva livet som om varje ögonblick vore det sista, fånga dagen.
pultvätta – rensa ett dokument från personuppgifter.
normcore – alldaglighet som stilfilosofi.
gäri –  tjej.
fotobomba – ökad användning: medvetet eller omedvetet hoppa in i bild eller på annat sätt sabotera när någon fotograferar.
douche Otrevlig eller osympatisk person
Obror.Att vara obror är att vara motsatsen till bror eller kompis, det vill säga taskig.Okamratlig,
vejpa Röka e-cigarett
Om jag nu har fattat språket så är jag en
gäri som yolar som inte inte är en douche Och som inte tycker om att fotobomba 
och vejpa. Och jag är inte Obror !!

 

Ha en bra början på en ny orörd vecka!

23 thoughts on “Språkbruket

  1. Mors.Jag har aldrig hört de flesta av dessa ord,Gäri,visste jag det är nog det enda jag känner till..Oki kollade till hos Lady Violett,,en ny krabat på G..Grattis till dom.Haé Bra.

  2. Haha. ..förr kallades det där rinkebysvenska tror jag….I höstens säsong av så mycket bättre var det ju en duo med, när det var deras dag pratade de om slang och gäri känner jag igen sen dess.

    Ha en fin dag,
    Kram

  3. Plötsligt känner jag mig väldigt gammaldags..**.. en del nya ord har man snappat upp. Men det där var mest rena ”grekiskan” för mig,hehe….
    Solen har gett upp här, nu får vi se vad det blir resten av dan. Förmodligen regn eller slask…
    Kramar♥

    • Ja du språket förändras Jag har nog av att försöka lära mej engelska.. Ha det så gott i värmen .Joo försten så undrar jag … du sa i radioprogrammet att du hade många som kommenterade på din blogg.. jag ser bara mej själv Vilket jag tycker är synd Man vill ju läsa vad de andra skriver ,och kanske hälsa på dom Kram!

  4. Oj,oj vad jag har sovit gott i soffan. Hoppas jag kan somna om igen i sängen….
    Natti vännen och sov gott
    Pööösssss***

Kommentera

