Badat i havet…

Ja inte på riktigt men nästan.
På vattengympa igår var  djupet  bara 92 cm.
Då sänker de bottnen så att det blir 132 cm.
De spolar i vatten så att det blir 132 cm.
Vad de inte visste var att vattenpumpen som värmer vatten var sönder.
Så det blev kallt vatten som spolades i.
Det kändes som att bada i havet…….
Men vi tänkte att det är att gympa på bara  så att man får upp värmen.
En av oss gav upp efter några minuter.
Hade jag varit förståndig så hade jag följt efter,för jag fick ont o fötter och händer.
På kvällen satte jag händerna i armhålorna .fick inte upp fötterna så jag satte på mej raggsockor.
Efter badet sa jag Tänk att vi gamlingar behövs ännu ,för vi var
ju 11 värmeelement som värmde upp bassängen!!!!!!!
Lite fakta om hur mycket värme  en människa ger
1 W per kg kroppsvikt.Den som slöar framför teven kanske därför
kan liknas vid en 75W-lampa.
En god idrottare inom exempelvis hinderlöpning, skidåkning och cykel kan utveckla cirka 4 W/kg i ”nyttig” effekt – vad som utnyttjas för mekaniskt arbete.
Vi borde kanske få betalt för att vi värmde upp vattnet ?????

Ha en bra dag alla!

24 thoughts on “Badat i havet…

  1. Tycker ni ska skicka en räkning för uppvärmningen. Det är inte skönt och bada i kallt vatten, tycker jag, även om det anses nyttigt. Vinterbadare kommer jag aldrig att bli. Kram

    • Om man ska vara vinterbadare så börjar man med att bada hela sommaren och sen fortsätta . Inte som vi fick göra ,kallt vatten med en gång Kroppen blir chockad Idag har jag frusit hela dagen.Ha en bra dag vännen! Kram!

  2. Kallvatten är ingen höjdare! Jag är väldigt frusen så jag värmer mina vetekuddar på kvällen, en för fötterna o en för nacken o överarmarna, då blir det gott! Kram

  3. Burr så kallt det där lät. Nej jag skulle inte ha badat i kallvattnet, och nån sorts kompensation skulle ni absolut haft.
    Idag har jag varit trött hela dan så det blir snart bingen för mig..
    Godnatt vännen och sov gott sen
    Pööössss♥

  4. Fy så hemskt att bada i så kallt vatten. Vi bor ju i ett hyreshus med 5 våningar och fyra olika ingångar. Mellan julen och trettondagen slutade varmvattnet att fungera.. Så det var inte lätt att klara av viss hygien. Men vi fick varsin ask choklad och avdrag på hyran. Det var nåt fel hos leverantören.

    Kram/Gilla

Kommentera

