Hundvakt.

Det kom en tjej med sin hund utanför Lidl.
Hon såg ut att leta efter något att binda hunden i.
Jag förklarade varför det inte är bra att binda
upp hunden utanför affären ..
Tyvärr så finns det personer som stjäl hundar och använder dom till sina kamphundar .
Hon hade varit på en runda med hunden och skulle
bara in och köpa bullar till fikat.
Jag erbjöd mej att passa hunden.
Så jag passade denna
Tindra
fina hund som hete Tindra.
Matte och jag hade ett trevligt samtal innan hon gick hem.
Tror att jag gjorde dagens goda gärning !

Ha en bra dag alla!

 

33 thoughts on “Hundvakt.

  1. Jag tycker i och för sig det är bra att det inte finns nåt att binda upp hundarna i utanför en affär, för jag anser inte att man ska göra så….för hundens skull. Men jag förstår att det kan uppstå problem. Tur att du fanns där just då. Kram

  2. Snällt av dig och hjälpa till. Tyvärr finns det ju som du skriver såna idioter som stjäl hundar😦

    Ja humor har vi massor av i vårt förhållande så många goda skatt blir det.

  3. Fina vovven då. Vad bra att du hjälpte till och passa henne. Man ska aldrig lämna sin hund utanför en affär. Hoppas den matten tänker sig för nästa gång…
    Kramar♥

  4. Så tänker jag också, att det är låtarna som tävlar och koreografin borde egentligen vara samma för alla🙂 Frans var ändå överlägsen🙂

    Ja det är sorgligt hur en del människor ställer till det för sej, tror inte hon mådde så bra.

    Kram

    • Godmorgon! Ofta är det väl så att man sätter fälleben(krokben) för sig själv ….
      Jag vill gärna ha en repris av vädret från igår kanske lite varmare! Kram!

Kommentera

