Tanken kom!

Igår när jag skulle kissa hundarna så…..
var det kolsvart ute.
hundarna och jag stod stela som statyer
Vem har släckt utelampan ??
Det var som att stirra i en kolsäck!Jag har ju skogen inpå huset.
Hundarna tittade på mej ,ska du inte tända lampan?
Ok tänkte jag jag tänder här i uterummet!
Det var då den otäcka sanningen slog mej.
Det var fel någonstans …..inget ljus kom.
Propp eller annat fel??
Det var då tanken kom.
Tänk att ha en man i byrån eller i garderoben.
Jag hade ett allvarligt samtal med mej själv.
Bra kvinna klarar sig själv.
Ner i källaren för att kolla
proppskåp - Kopia
proppskåpet
Ha! ha! ha !.inget ljus i källaren
fick leta mej fram med ficklampan i mobilen.
Svårt att se vad det var för fel .Bäst att vänta till nästa dag!
Nästa dag  såg jag att det var en propp som hade pajat .
Så nu har jag ljus igen !
Men som sagt tanken kom,
men som tur var bara ett par sekunder !!

Ha en bra dag alla!

29 thoughts on “Tanken kom!

  1. Idag regnar det faktiskt i Wales, bläää!!!
    Jag vet hur det är med gamla proppskåp. Hade det läge i mitt svenska hus, nu är det nytt proppskåp. Bra att du ordnade det!
    Ha en bra dag!

  2. Bra karl (kvinna) reder sig själv. Så är det ibland att propparna ryker. Vi har inte haft problem med den på länge. skönt!

    Sv: Godmorgon på dig också. Så hoppas jag att propparna håller idag i alla fall.

    Kram/Gilla

  3. Det är besvärligt när strömmen försvinner – oavsett för hur länge!:/

    Här hemma har jag tack och lov ett batteri från solcellerna, så jag får ljus och annat oavsett om strömmen går eller inte.

  4. Man klarar nog mycket om man är så illa tvungen, och jag tror nog att du är en händig kvinna..** tur det inte var jag som är så mörkrädd och har livlig fantasi…
    Natti vännen o suss gott
    Pöööösss o kram♥♥

Kommentera

