Tanken kom!

Gick förbi spegeln i morse och hajade till!!
Jag tyckte ju att ginsten såg bedrövlig ut
Jag såg ju ungefär ut som ginsten — utblommad och vissen.
Jag har tur att ingen kommer och klipper till mej!
Eller det är kanske det som behövs ?
Då kom en tanke !!!!
tänk om man varit en
veteranbil
sportig äldre blankpolerad välskött veteranbil..
Tänk så ompysslad man hade blivit ..
och så många beundrande blickar man hade fått!
Nä…… sluta nu och dröm framför spegeln …
Gå in i duschen
och försök göra så gott du kan åt denna gamla kropp!

 

 

Ha en bra början på en ny orörd vecka !

38 thoughts on “Tanken kom!

    • Vissa dagar vill man ta bort alla speglar Men det hjälper egentligen inte
      för verkligheten kommer och och slår till en🙂
      Ha en bra dag!
      Kram!

  1. Vissa dagar känner man sig verkligen utblommad, men sen en annan dag spelar det egentligen inte så stor roll. Det viktigaste är att man har kul. Kram

    • Vissa dagar vill man ta bort alla speglar Men det hjälper egentligen inte
      för verkligheten kommer och och slår till en🙂
      Men vissa dagar har jag kul !!
      Ha en bra dag!
      Kram!

  2. Livet gör människor vackra utan en massa polerande så jag tittar hellre på en människia som livet har lämnat sina spår på, än en blank och polerad bil.

    Ha en bra dag,
    Kram

  3. Det är insidan som räknas sägs det,och det är sant tycker jag. Huvudsaken man är hel o ren så behöver man inte vara nån skönhet. Att lära sig tycka om sig själv är viktigt. Du duger gott som du är vännen, glöm inte det…
    Nu har jag tagit bort domän namnet till bloggen så då kommer man in. Men då är det min gamla blogg adress som gäller mitasliv.blogg.se
    Ibland ska det jäklas, men hoppas det kommer funka nu…
    Kramar♥

  4. Kolla inne hos Marianne (hon med AVA) så ser du hur din bloggadress ser ut. Den finns efter din kommentar hos henne. Den adressen finns inte!! Kram

  5. Mmmmm….vet precis hur du kände det. Man får ge faan att titta i de där speglarna helt enkelt.
    Ha det så bra nu och jag gillar dig precis som du är. Kram.

  6. Jag är nöjd med min dag, och fint väder har det varit också. Dags att lägga huvet på kudden…
    Natti vännen och suss gott
    Pösssss o kram💞

  7. Äkta skönhet den sorten som består kommer ju inifrån å
    de ränder som livets tänder lämnar är vackra å fulla av visdom =)

    Storakramen❤

Kommentera

