Lugn natt ?

Jag hoppas att det blir lugn natt nu mellan lördag/söndag.
Varför?
Jo det har varit två jobbiga nätter.
Vid min ålder så vill man gärna sova på nätterna.
åska
Vad som hände de andra två nätterna var åska.
Och ingen vilken åska som helst nä nä …
det var blixtrar och dunder i flera timmar.
Hundarna var oroliga så de fick ligga inne hos mig.
Andra natten midsommarafton började lugnt tills en dåre sköt raketer här i gatan
Jaha då var det bara att hämta hundarna.
Precis när vi hade kommit till ro ja då ……satte åskan  igång igen
Denna gången satte den igång ringklockan på dörren.
Så medan jag ”sprang” till dörren hade jag tre (Balder är här)skällande
hundar i hasorna.
Detta hände tre gånger på samma natt.
Så….. nu vill jag ha en lugn åskfri natt !

Ha en bra dag alla!

28 thoughts on “Lugn natt ?

  1. Jösses vilket oväder det måste ha varit! Läskigt… Jag kan tycka att åskoväder kan vara lite mysigt – men då ska dom hålla sig på avstånd och inte komma så nära så dom till och med ringer på dörren!

    Ha en härlig – och åskfri – söndag!🙂

  2. Men ska det skjutas raketer på midsommar nu också? Räcker det inte med nyår och påsk?

    Jag läste om ovädret hos er, så jobbigt för åskrädda hundar😦 Leo är också rädd.

    Jag visste ju om Kjell men inte de andra, det var i tät följd så jag förstår hur jobbigt det varit för dej….

    Det är en svala som tittar fram på första bilden, hihi….syns inte så bra ser jag nu.

    Kram

    • Ja man kan ju undra varför de smäller raketer!!
      Det har varit tre tuffa år.+ att jag har hjälpt Ola Hans fru bara gick!
      Svala??? Svårt att se..
      Ha en bra fortsättning på söndagen!
      Kram!

  3. Oj oj,så du hade rena ”Nattskiftet m.a.o…Här började det smådugga nyss..Vi har en hängränna kvar att sätta upp,och 3 fönsterbleck,men dom 3 får vänta grunden är inte målad på den sidan än..Haé Bra.

  4. Vi på västsidan hade faktiskt också ett stort åskväder natten till midsommaraftonen. Jag kunde inte sova utan vaknade flera gånger.

    Ha det så gott!

    Kram/Gilla

  5. Men fy så hemskt med såna åskoväder, man känner sig ganska liten och hjälplös när det är som värst. Det ställer ju till med oro för hundarna också.
    Hoppas nu att ni haft nog av åska och att det dröjer länge till nästa gång.
    Kram vännen💞

Kommentera

